Ik kan mijn rolex 116660 uit 2016 ruilen voor een IWC IW371480 uit 2010.
En daar ben ik ook naar op zoek, vraag me alleen af of het een verstandige ruil is. De rlx wordt hopelijk meer waard maar de IWC?
Het gevoel zegt doen, het verstand zegt niet.
Waarom wel, waarom niet? Wat is jullie mening?
Van ruilen komt huilen…
Als je liever die IWC hebt dan zou ik hem ruilen. Ik heb liever iets wat ik mooier vind om m’n pols dan een horloge dat ik eigenlijk wil ruilen maar niet doe omdat het meer waard kan worden.
Zou ik persoonlijk wel doen,maar dat is puur uit praktisch en esthetisch oogpunt…de prijzen zijn nu nog nagenoeg gelijk (chrono24)
Ik vind de DeepSea mooi hoor maar met zijn 44mm x 17mm en het nodige gewicht, net even te onhandig voor mijn pols.
Ik zeg ruilen. Van dat (voor jou) mooiere horloge heb je meer plezier dan het idee dat je oude horloge waardevaster is. En ik heb liever dagelijks plezier ergens van dan het besef dat ik met het oog op de toekomst een verstandige beslissing heb genomen. En dan is verstandig in dit opzicht relatief.
Dat is wel totaal wat anders zeg.
Ook ik zeg, ruilen. Je levert er financieel niets op in, en je wint emotioneel.
De toekomst kan toch niemand voorspellen, en als je morgen onder de tram komt, heb je in elk geval je IWC om .
Wat maakt de IWC zo ongelofelijk bijzonder dat je jouw Rolex zo snel al daarvoor wil ruilen? Mijn advies zou zijn; neem rustig de tijd om deze vraag te beantwoorden. Flipperen met een Rolex kost relatief weinig geld. Als je spijt krijgt van de IWC, vermoed ik dat je (veel) meer verliest.
Als je denkt dat de Rolex meer waard wordt dan zou je kunnen overwegen om deze aan te houden en de IWC er naast te kopen. Uit de waardevermeerdering van de Rolex financier je de afschrijving op de IWC. En ondertussen heb je gewoon 2! Topklokken om te dragen!
Moeilijke keuze. Persoonlijk vindt ik de Rolex als geheel kloppen, uiterlijk en uurwerk. Maar wel erg duur t.o.v. de Sub of beter nog de Pelagos.
De IWC is prachtig, maar ik vind het toch een beetje jammer dat het in basis een Eta 7750 is.
Eenmaal in bezit zou ik de Rolex houden. Maar volgens mij ben jij al om. Gewoon lekker doen. Lekker van die IWC genieten. Als je 'm nooit meer weg doet, doet de inruilwaarde er toch niet toe
Persoonlijk zou ik het doen, maar hangt ook af hoe vaak je het horloge zou dragen. De Rolex leent zich meer voor casual, de IWC is wel heel mooi suited up.
Doe dan effe 'n plaatje, man! Die Rolex kan ik me wel een voorstelling van maken. Maar voor de IWC moest ik toch echt even Googelen.
Is dat deze?
Helemaal niet mijn type horloge en afgekapte cijfers. Nee, hoewel ik de Rolex een nogal uitgemolken ontwerp vind, is het in ieder geval een duiker. Plus het feit dat je 'm net hebt aangeschaft. Zeker als je 'm nieuw hebt gekocht, zou ik 'm lekker houden. Maar ja, volgens mij heb jij eigenlijk je keuze al gemaakt. En wat heb je eraan als je nog jaren rondloopt met het ene, terwijl je eigenlijk het andere horloge wil. Dat schiet natuurlijk ook niet op… Man, wat een probleem! Nou ja, gelukkig moet jij de knoop doorhakken. Succes!
Ik zou de IWC niet onderschatten qua restwaarde. Ze gaan nu door een dip in populariteit denk ik, de groei is naar een groot merk is snel gegaan en hun doelpubliek verschuift ook naar de ‘niet-kenners’. Eens die doorhebben dat je een IWC ook tweedehands kan kopen (echt?) en waarde van het merk doorhebben, kan het snel gaan. Maar dat is zomaar mijn idee.
Wat belangrijker is, is gevoel tot beide horloges, en dat weet je zelf het beste.
Als er practische dingen zijn, zoals te zwaar, of toch moeilijk onder een pak, etc, zou ik het zeker doen. Hoe leuk een horloge ook, de echte klik kan er pas zijn, als het ook voor jóu het beste horloge is. Afscheid doet dan even pijn, maar ik denk dat je zo ook de horloges vindt, waar je het langst plezier aan hebt.
Als ze nu qua waarde redelijk overeen komen, zou ik gaan voor een ruil naar een klok die ik zoek. Toekomstwaarde is maar afwachten. Wellicht is een Rolex makkelijker te ruilen of verkopen, maar een IWC is niet een onmogelijke klok.
Ik kan er niet over oordelen omdat de IWC helemaal niks is voor mij.
Mijn vriendin vind deze IWC weer geweldig.
En ik ken je verdere collectie niet maar het is een ruil met 2 totaal verschillende horloges en zou er wel voorzichtig mee zijn.