Ruilen seiko tegen een pulsar

Ik heb een ruil voorstel ontvangen, mijn seiko sportura tegen een pulsar chronograaf van ongeveer dezelfde leeftijd. De sportura is nu 6 jaar oud.

Wat vinden jullie?

Remco

Misschien handig om een foto of typenummer van de Pulsar erbij te zetten?

Zegt ons verder niets. Of ben je sarcastisch?

Nee ik ben niet sarcastisch, ik heb wel wat research gedaan maar ik kan ook weinig info vinden over de pulsar, het type nummer is Pulsar YM62-X236.

Mijn excuses dit was ik even vergeten.

Niet ruilen

Ruilen

• Niet ruilen
  • Ruilen

0 stemmers

De pulsar lijkt inderdaad veel op de Seiko, alleen vind ik weinig specs over de pulsar. Het enige verschil wat ik heb kunnen zien zijn de band, en het glas. De seiko heeft saffier en de pulsar kristal geloof ik, maar in principe heb je voor 60 euro ook een saffierglas er in. Ik twijfel vandaar mijn vraag aan jullie.

Waarom zou je ruilen als je ze zoveel op elkaar vind lijken. De Seiko heeft sowieso saffier dus die op die spec wint ie al.

Ik vind dit een heel apart topic.

7 likes

lood om oud ijzer :smirk:

1 like

Twee ruilen één huilen.

Pulsar is het budget euroknaller broertje van Seiko. Lekker je Seiko houden. Je gaat een audi A4 ook niet inwisselen tegen een Skoda Octavia.

4 likes

De pulsar heeft non-standaard lugs, dus is geen bandenwisselaar. De Seiko staat op staal en heeft standaard lugs, daar kun je met een rubberen band dezelfde look en feel krijgen als de Pulsar, maar je kunt er ook leer op zetten voor een vintage of iets gekledere look.

In beide gevallen zijn de wijzers te kort, maar ik kan die van Seiko beter waarderen. HEt onderliggende uurwerk zal exact hetzelfde zijn. Ook de PVD stukken aan de Pulsar kast zijn overbodig en in mijn ogen storend. Ook zou ik mineraalglas met geen stok aanraken als ik saffier had, @RemcoM

Tot slot zie ik Pulsar als budget-divisie van Seiko. Een beetje tweede viool merk. Da’s misschien niet aardig, maar ik heb diezelfde gedachte bij Orient.

Historisch gezien misschien onterecht:

Grappig genoeg gaat de originele eigenaar van het Pulsar merk, Hamilton, juist weer aan de zwier met de LED horloges:

Maar de overkoepelende gedachte is dat Pulsar van nu geen reet meer te maken heeft met Pulsar van toen. Het is net Eterna: Ooit cool, maar nu nietszeggend.

Ik wel, want betere stoelen en voor dezelfde doekoe een full-optie Octavia tegenover een nakende A4.

Je punt over Seiko - Pulsar onderschrijf ik, maar doe mij maar een Skoda.

3 likes

Nee, zou niet ruilen. Naast dat ze redelijk op elkaar lijnen zou ik nooit ‘downgraden’ van saffier naar mineraal.

1 like

Niet aardig? Dat is gewoon onterecht…:wink:

QC is zoveel beter en de inhouse uurwerken ook.

1 like

De Seiko is veel meer waard dan de pulsar.

Sja, uitlijning is niet alles. Maar kom op, ik heb op Brightz, Presages, SARB’s en Grand Seiko’s nog nooit een spoor van een QC probleem gezien bij Seiko. Zelfs op de vijfjes niet.

Het zijn aleen bezel uitlijn problemen op duikertjes. :slight_smile:

Ja, echt heel veel meer. :laughing:

Bedankt voor jullie antwoorden, @appie_klok soms wil je wel eens iets anders, meneer beweerde eerder dat de pulsar een solar zou zijn wat dus niet zo was, solar is alweer een plus betreft een batterij die elke 3 jaar vervangen moet worden. Aangezien ik nog geen expert ben op dit gebied is alle info welkom natuurlijk.