Russen collectie Arjay

Arjay heeft mij gevraagd wat van zijn Russen en één Oost Duitser op 't forum te plaatsen
Ik vind die Glashütte vooral erg fraai, en die Sekonda chronograaf is ook niet verkeerd.
Hij geeft zelf nog wat nader uitleg :slight_smile:

Glashütte

Sekonda

Poljot

idd stuk voor stuk leuke klokjes (tu)

En nog een Rus: Poljot Silver Century met apart aangeschafte band, mooi klokkie toch?

ziet er goed uit!

Netjes hoor. Heel mooi. :slight_smile:

dobro (tu)

prachtige collectie ik nog een mooie rus gelimiteerd interesse stuur maar een pm

Allereerst bedankt Andre voor je diensten, in reactie op je PM, het witte horloge op de derde foto is inderdaad een lutsch, de andere is een zgn Poljot de luxe allebei overigens met het bekende 23 steens platte caliber. De luch ziet er beter uit overigens. in mijn projecten doos zit overigens ook nog een goudkleurige lutsch. Vrijwel al mijn vintage Poljots heb ik bij dezelfde handelaar gekocht, is helaas niet meer actief. De Seconda heb ik bij Russiansouvenirs gekocht. De wijzerplaat zag er erg verweerd uit. Ik heb het vuil er met voorzichtig deppen weg gekregen. In de collectie ook diverse automaten 23, 29 en 30 steens. Ik ben overigens in mijn hoofd weer bezig met een eigen fabrikaat op basis van een 31681 caliber. Ga er dit keer foto’s van maken.

Arjay

Nog meer Russen.

Haaaaaa, eindelijk eens wat plaatjes van jouw verzameling :wink:
Mooi spul, maar je hoeft natuurlijk geen helderziende te zijn om te weten dat de Sekonda mijn favoriet is :smiley:
Ben heel benieuwd naar de plaatjes van je “knutselprojekten”!

Groet,

ik denk dat ik ook maar eens aan een rus ga hoe zit het eigenlijk met de prijs kwaliteitverhouding

Die Luch lijkt erg veel op een Raketa die ik heb. Kan dat kloppen? Die Raketa is een wel erg supersimpel klokje. Zat zelfs een plastic bandje aan. Maar na twee jaar loopt hij nog prima. Zat Luch ook in het ‘bodemsegment’, of zit ik er heel erg naast?

Je zit er naast, de Luch heeft geen Raketa caliber maar een Poljot caliber, Luch was de wit-russische tegenhanger van Poljot, feit dat ik de twee naast elkaar heb gezet is dat de Poljot en Luch in principe vrijwel authentiek zijn.

Arjay