Russen kopen

Ik heb net een Aviator II gekocht maar heb evt. wel interesse.

Beste Frans,

Als je antwoord voor mij bestemd is: ik heb niet gezegd dat ik niet wil. Ik ben alleen verbaasd, nieuwsgierig en kritisch.
Overigens is het een goed gebruik op fora dat elke deelnemer zich in elke discussie mag mengen, zolang hij of zij maar beschaafd blijft.
Hoe dan ook, ik verheug me op de foto’s.

Adriaan

De heer MiniMondo kan kennelijk niet zo goed tegen kritiek. :wink:
Verder bekruipt mij het vreemde gevoel - als ik dit hier zo allemaal lees - dat het hier eerder gaat om een VERkoopactie dan een INkoopactie. En dus kan ik hier werkelijk geen interesse voor opbrengen. Zeker niet als die wordt georganiseerd door iemand die hier amper twee dagen z’n neus laat zien en al meteen met rare opmerkingen gooit naar mede-forumleden.

Overigens… sorry dat ik het constateer, mijn waarde MiniMondo… Ik kom posts van jou nergens anders tegen dan hier. In geen enkele andere topic, behalve bij ‘inkoopactie’! Kortom, ik heb niet zo direct de indruk dat jij iets met horloges hebt.

Oh, terugschieten mag. Ik heb een olifantenhuid. :smiley:

Paul G. Schreef:

De heer MiniMondo kan kennelijk niet zo goed tegen
kritiek. :wink:
Verder bekruipt mij het vreemde gevoel - als ik
dit hier zo allemaal lees - dat het hier eerder
gaat om een VERkoopactie dan een INkoopactie. En
dus kan ik hier werkelijk geen interesse voor
opbrengen. Zeker niet als die wordt georganiseerd
door iemand die hier amper twee dagen z’n neus
laat zien en al meteen met rare opmerkingen gooit
naar mede-forumleden.

Overigens… sorry dat ik het constateer, mijn
waarde MiniMondo… Ik kom posts van jou nergens
anders tegen dan hier. In geen enkele andere
topic, behalve bij ‘inkoopactie’! Kortom, ik heb
niet zo direct de indruk dat jij iets met horloges
hebt.

Oh, terugschieten mag. Ik heb een olifantenhuid.
:smiley:

Wel Paul, dat heb ik reeds beleefd pogen te zeggen: ik cut and paste nog eens:

==============================================================================
Registratiedatum 24/10/2007 20:58 en al onmiddelijk een aankoopactie organiseren ? Sta me toe even “ahum” te zeggen.

Ik vind het op zijn zachts uitgedrukt vreemd dat iemand die 1) beweert niet veel van horloges af te kennen toch mooie prijzen kan bedingen ( zou natuurlijk kunnen, maar toch … ) en dat je 2) als newbee op dit forum al onmiddellijk een samenaankoop wil organiseren… ???

Let op - ik beschuldig niemand van iets, maar voorzichtigheid is de moeder van de in casu kristallen horlogekast. :smiley:

Maar om nu MiniMondo het voordeel van de twijfel te laten even een CONCRETE vraag:

Wat is jouw prijs voor een POLJOT STRELA SILVER DIAL ? ( dus ZONDER korting )

Niet dat iedereen daar zal opvliegen, maar het is een bekend model en het geeft ons dan ten minste toch een idee van je prijzen.

Ze moeten imho al BETER zijn dan op de Rikketik, want daar kan je eerst eens zien en voelen wat je koopt. Ik hoor het graag. Bij voorbaat dank.

Mijn beste Frans,

Laat ik voorop stellen dat ik het beste met je voor heb. Een koopman welke zich wil bewijzen in de wereld der horlogerie mag ik wel, dat prikkelt ons horloge-instinkt.

Máár daar de meeste horlogepassionisten van ons ‘Forum’ reeds lange tijd een uitstekende ervaring hebben met een aantal zeer gerenommeerde horlogeverkopers welke lid zijn van ons hoog gewaardeerde ‘Forum‘, pleit voor jou dat je presentatie ondermaats is.

Zoals Paul G. reeds terecht aanhaalde ’je bent voor velen nog een te onbekende’
Dat dit “respect” nog moet groeien zal je ongetwijfeld met mij eens zijn. Immers ‘goede wijn behoeft geen krans’, maar heeft jaren liggen rijpen en allen kenners begrijpen dit geheim.

Dus om niet te verzanden in smalend onbeperkt gezwets denk ik dat het verstandig is als jij je professioneel opstelt en handelt in de geest der wijsheid.

Of zoals geïnteresseerde horlogeliefhebbers het graag zouden willen zien:
Primo: jezelf even voorstellen, wie, wat, waarom.
Seconde: een aantal horloges presenteren duidelijk omschreven met foto’s en prijsstelling.

Pas dan kan je zaken doen. Succes. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ben zo geen welbespraakte redenaar als Tissot62, maar zoiets bedoel ik nu ook zie :wink:

Ik begrijp de reactie van Vreugd heel goed, immers als je ziet wat de prijs is van een Buran a la silver century (basilika model met maanfase) wat is dan de korting die je gaat rekenen? En op basis waarvan? Je moet concreet zijn in de prijzen/types die je bedoelt. Daarbij zou dan de vraag gesteld worden ben je in staat om iets speciaals te regelen, een speciale uitvoering bijvoorbeeld. Als jouw prijs hetzelfde zou zijn als van de horloges die om maar een voorbeeld te noemen Vreugd, of Julian Kampmann danwel E-bay en Marktplaatsverkopers aanbieden dan voegt het niets toe om via jou te kopen. Je zal specifieke prijzen moeten noemen en specifieke kortingen anders heeft het geen zin.

Arjay

Russenliefhebber

zoals Tissot62 al schrijft:

  • respect moet groeien
  • jezelf voorstellen
  • goede wijn behoeft geen krans
  • professionele opstelling

Met deze voorwaarden of condities is de kans ook groter dat er iemand bij
een inkoopactie geld overmaakt naar een wildvreemde

Waarde Forumleden,

Bedankt voor jullie massale reacties. Ik kan heus tegen kritiek, en snap uiteraard jullie sceptische blik naar iedereen die nieuw en onbekend is. Zou ik ook zijn in jullie situatie.
Wellicht dat ik in mijn eigen enthousiasme wat te vroeg ben begonnen over mijn mogelijkheden, alles staat nog in de kinderschoenen, misschien wel sloffen…
Ik heb contact met de fabriek in Moskou waar de spullen gemaakt worden. Tevens heb ik daar afgesproken deze merken te gaan importeren naar Nederland.
Exclusief ook nog. Wat een redelijk moeilijk iets is, gezien werldhorloges.nl en dergelijke kanalen. Verder is via internet natuurlijk heel wat te krijgen via parallel import e.d. zoals jullie mij beter kunnen vertellen dan ik jullie.
Maar feit is dus ook dat ik interessante prijzen voor de dag kan leggen, aangezien ik ze zelf kan importeren. Da’s alles. En iedereen is van harte welkom om tegen/voor /onzijdig te zijn.

Groeten Frans

@tissot62, oprecht dank voor de opbouwende kritiek.
Ter harte genomen en mij hiervan doordrongen. Op deze wijze kan ik bouwen aan wat hoop ik een lange, mooie carriere in de horlogewereld wordt.

Er worden weinig russen gekocht he ;)?
Ik heb toch wel flink wat interesse in een OKEAH.
Wie oh wie doet er mee?

Ik heb eigenlijk meer interesse in ‘oudere’ Russen. En die koop ik op eBay.

Groeten, Tom Vreeken.

Ja, een OKEAH vind ik ook wel mooi. Enig idee wat de re-issue ongeveer zou moeten kosten?

Op internet varieeren de prijzen tussen de 300 en 500euro voor een OKEAH.
Vind ik toch wel een beetje aan de hoge kant voor een dergelijke rus.
Ben benieuwd naar de prijzen van MiniMondo?

Marc-B1 Schreef:

Registratiedatum 24/10/2007 20:58 en al
onmiddelijk een aankoopactie organiseren ? Sta me
toe even “ahum” te zeggen. :wink:

Mee eens,

We kennen jou niet .
En eerlijk gezegd vraag ik me dan wel een beetje af of het dan allemaal wel goed komt ?

Ik heb mijn laatste Rus eergisteren ontvangen. Ik ga me meer toeleggen op Zwitserse en eventueel Seiko horloges.

Dit gaat geloof ik niks worden he?

Arjay Schreef:

Ik begrijp de reactie van Vreugd heel goed, immers
als je ziet wat de prijs is van een Buran a la
silver century (basilika model met maanfase) wat
is dan de korting die je gaat rekenen? En op basis
waarvan? Je moet concreet zijn in de prijzen/types
die je bedoelt. Daarbij zou dan de vraag gesteld
worden ben je in staat om iets speciaals te
regelen, een speciale uitvoering bijvoorbeeld. Als
jouw prijs hetzelfde zou zijn als van de horloges
die om maar een voorbeeld te noemen Vreugd, of
Julian Kampmann danwel E-bay en
Marktplaatsverkopers aanbieden dan voegt het niets
toe om via jou te kopen. Je zal specifieke prijzen
moeten noemen en specifieke kortingen anders heeft
het geen zin.

Arjay

Russenliefhebber

ik wilde me eigelijk niet mengen in de discussie, maar aangezien ik ook altijd wel op zoek ben naar een rus, wil ik de staandaar prijzen van de heer MiniMondo graag weten. Dat lijkt me toch geen moeite om die te noemen ?
Als die al redelijk zijn is het de moeite waard om te gaan denken wat een voor ons haalbare korting is.

dus noem maar prijzen :

  • Strela

  • enz

  • enz

  • enz

  • enz enz

MiniMondo laat niet zo veel meer van zich horen, vrees ik. Kortom, niet serieus nemen en geen zaken mee doen.

Zodra ik er meer zinnigs over kan melden kom ik er op terug, ik moet nog wachten op de meest recente prijslijst. Die komt naar verluidt morgen bij mij binnen.
Ik zal dan zo spoedig mogelijk naar de Okean kijken.

Groet Frans