Russiche Horloges / Soyuz

Hoi daar ik via dit forum wat meer interesse heb gekregen in wat russishe horloges en ook nog in dit land woon, ben ik vanmiddag langs wat juweliers gestruint. mijn intresse ging uit naar poljot&shturmansky puur door dit forum eigenlijk… maar deze heb ik tot heden niet gevonden, wel liep ik tegen SOYUZ op welke toch wel zeer mooie horloges had liggen … hieronder wat fototjes, de eerste heeft een tourbillion caliber,welke ik mij liet vertellen dat deze ook is geschonken aan de huidige president – werkelijk een zeer mooi horloge (persoonlijk) deze kwam toch op een ongeveer 3600 euro uit… naar mijn idee voor een tourbillion calliber geen slechte prijs >?? mischien weet iemand hier iets meer over , de skeleton soyuz was ook een handop winder, en de had ook een doorzichtige achterplaat, kwam op 25000Rr & de laatste vond ik persoonlijk ook wel mooi en is duideljk een automaat de achterkant was ook doorzichtig hier welke kwam op 23300 Rr.

ik moet bekenen ik ben totaal niet thuis in de russishe horloges en merken, de verkoper , waar ik toch een half uur mee heb lopen kleppen vertelde met dat SOYUZ een naam verandering naar REKORD gaat maken om de internationaal te gaan met het merk , de horloges zouden dan ook in waarde stijgen ( nogmaals ik heb hier geen verstand van) maar zou dit naast uiteraard een mooi horloge ook een investerings waarde hebben >? daar ik er evt toch wel aan denk er eentje aan te schaffen daar ik er wel gescharmeerd van ben.

mijn exuses voor de niet zo beste kwaliteit foto’s daar het licht te wensen overliet en het maar ff met de telefoon gemaakt was , ik dacht mischien leuk om te laten zien op dit forum.

de tourbillion


de skeleton soyuz ( ik heb denk ik 15 foto’s gemaakt en de arme man, maar het horloge vasthouden, helaas nog steeds een lichtval over het horloge. maar ff naar buiten lopen was er niet bij … :slight_smile: helaas de achter kant so veel reflex dat het niet zichtbaar is.

de laatse de automaat (weet helaas geen namen) maar heeft ook een mooie power reserve aanduiding.


Ahum, correcte spelling is uiteraard tourbillon
niels74 Schreef:

Hoi daar ik via dit forum wat meer interesse heb
gekregen in wat russishe horloges en ook nog in
dit land woon, ben ik vanmiddag langs wat
juweliers gestruint. mijn intresse ging uit naar
poljot&shturmansky puur door dit forum eigenlijk…
maar deze heb ik tot heden niet gevonden, wel liep
ik tegen SOYUZ op welke toch wel zeer mooie
horloges had liggen … hieronder wat fototjes, de
eerste heeft een tourbillion caliber,welke ik mij
liet vertellen dat deze ook is geschonken aan de
huidige president – werkelijk een zeer mooi
horloge (persoonlijk) deze kwam toch op een
ongeveer 3600 euro uit… naar mijn idee voor een
tourbillion calliber geen slechte prijs >??
mischien weet iemand hier iets meer over , de
skeleton soyuz was ook een handop winder, en de
had ook een doorzichtige achterplaat, kwam op
25000Rr & de laatste vond ik persoonlijk ook wel
mooi en is duideljk een automaat de achterkant was
ook doorzichtig hier welke kwam op 23300 Rr.

ik moet bekenen ik ben totaal niet thuis in de
russishe horloges en merken, de verkoper , waar ik
toch een half uur mee heb lopen kleppen vertelde
met dat SOYUZ een naam verandering naar REKORD
gaat maken om de internationaal te gaan met het
merk , de horloges zouden dan ook in waarde
stijgen ( nogmaals ik heb hier geen verstand van)
maar zou dit naast uiteraard een mooi horloge ook
een investerings waarde hebben >? daar ik er evt
toch wel aan denk er eentje aan te schaffen daar
ik er wel gescharmeerd van ben.

mijn exuses voor de niet zo beste kwaliteit foto’s
daar het licht te wensen overliet en het maar ff
met de telefoon gemaakt was , ik dacht mischien
leuk om te laten zien op dit forum.

de tourbillion

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UPDYUK3X.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVJB86JP.jpg

de skeleton soyuz ( ik heb denk ik 15 foto’s
gemaakt en de arme man, maar het horloge
vasthouden, helaas nog steeds een lichtval over
het horloge. maar ff naar buiten lopen was er niet
bij … :slight_smile: helaas de achter kant so veel reflex
dat het niet zichtbaar is.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MDKY7PNV.jpg

de laatse de automaat (weet helaas geen namen)
maar heeft ook een mooie power reserve aanduiding.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8JE3SYFE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OVLJIPIG.jpg

Ik heb heel goede herinneringen aan Sojuz horloges. Op elke horlogebeurs weet Sojuz altijd weer de show te stelen…

Sojuz heeft enkele heel fraaie modellenin de collectie. Kijk maar even…
Of de horlogemodellen ook zo fraai zijn, kan ik me echter absoluut meer herinneren.

Kijk ook eens naar de Sojuz raket (tenminste, ik hoop dat het een raket voor moet stellen)

En omdat het zulke geweldige horloges zijn, nog maar een paar. (want het forum is dol op plaatjes)

Enfin, ik denk dat de conclusie duidelijk is: Sojuz is een serieus te nemen merk.

Kijk …Hans, op naar Baselworld.X(:)-D

Groeten,
JohnSR

ik ga me direct beklagen bij de juwelier waar ik deze modellen duidelijk niet heb gezien… FF vragen naar de nieuwe collectie… :slight_smile:

't Wordt opeens een errug aantrekkelijk merk :slight_smile:

Jammer alleen dat de naam Soyuz plaats moet maken voor Rekord. Dat doet me aan een Opeltje denken en dat willen ze vast niet:)
Maar ja, de prijs van de ‘vooruitgang’. In Amsterdam heette het restaurant ‘The Five Flies’ vroeger ook ‘d’Vijff Vlieghen’.

Dat zijn inderdaad lekkere…ik bedoel mooie modellen in die collectie. Ik had ze ook gezien, maar er hing zo’n KGB sfeer omheen dat ik vriendelijk bedankt heb voor de uitnodiging om de stand te betreden.

Hubba hubba hubba (sorry kon het niet laten:D :P)

Genesis

heeee waar is die beurs :smiley:

Ha ha Hans, ouwe snoeper !
Heeft je echtgenote deze collectie al gezien ?
Ik wed dat je dan nooooooooooooit meer naar Baselworld mag ! :smiley:

( Da’s wat anders dan de Rikketik, waar alleen maar grijzende heren op ver gevorderde leeftijd nog enkele winkeldochters trachten te slijten ! :smiley: )

Niels, jammer dat ze geen Poljot’s hadden. Het is toch echt een bekend Russisch merk. Ik heb geen idee waarom ze het niet hadden. Ik ben er wat in geïnteresseerd omdat het het merk is dat horloges heeft gemaakt waar de Kosmonauten gebruik van maakten.
Verder is de Poljot Okeah één van de chronografen die gewoon erg mooi is. Er zijn op eBay veel nieuwe officiële re-makes van deze chronografen te vinden en een heleboel meuk (vooral de z.g. Gagarin horloges) met opgewerkte wijzerplaten en totaal verkeerde wijzers enz.
Ook de originele chronografen met de befaamde kalibers 3017 (de oude Strela’s), 3133 (nog steeds in gebruik in de nieuwe Poljots), of 31959 (met stop-seconde) kom je geregeld met verkeerde onderdelen tegen, helaas.
Bij RuWatch.com b.v. krijg je een aardig overzicht van de huidige Russische horlogemakerij, ook jou Soyuz Tourbillon staat op hun site.

ik heb nog niet alle winkels gehad hier een collega vertelde me dat hij een winkel wist waar de poljot’s werden verkocht , waar ik aanstaand weekend ff ga kijken. ik had de soyuz nog ff opgezocht op internet,ik vind de tourbilon wel mooi maar daar hangt wel meteen een heel stevig prijs kaartje aan… en laat ik nu net de postcode loterij niet hebben gewonnen ( en ook de straat prijs niet)

maar wat ik wel vond was wat meer info, en de tourbilon ( great eagle) had een dag afwijking van -15 / +30 seconden. Nu ben ik geen super kenner, maar zou een horloge met een tourbilon niet heel erg zuiver moeten lopen , of zie ik dat nu verkeerd… ik snap wel dat het meer een extra dan een noodzaak is dezer dagen, maar voor een 3000 euro mag je toch wel wat neuwkeurigers verwachten >??? of ligt dit binnen de norm,(als er een norm is)

gr
Niels.

Niels,

De enige norm die ik ken is COSC: http://en.wikipedia.org/wiki/COSC. En een paar reviews die ik laatst gelezen heb over tourbillon horloges vielen daar ruimschoots binnen. Deze dus bepaald niet:(.
Ik vraag me trouwens af waar zij het uurwerk vandaan halen. Is het soms chinees of maken ze het zelf? Afgezien van het feit dat dit soort bedragen echt ruim boven mijn budget zitten, zou ik het er toch niet voor uitgeven.
Als je toch een tourbillon wil, zijn er voordeliger alternatieven op eBay. Misschien wel met dezefde (waarschijnlijk niet zo heel goede) kwaliteit.
Voor wat meer info over russische horloges, dit forum is er ook nog:http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=10.en hier is ook het één en ander te vinden: http://www.russianwatchguide.com/

niels74 Schreef:

ik heb nog niet alle winkels gehad hier een
collega vertelde me dat hij een winkel wist waar
de poljot’s werden verkocht , waar ik aanstaand
weekend ff ga kijken. ik had de soyuz nog ff
opgezocht op internet,ik vind de tourbilon wel
mooi maar daar hangt wel meteen een heel stevig
prijs kaartje aan… en laat ik nu net de
postcode loterij niet hebben gewonnen ( en ook de
straat prijs niet)

maar wat ik wel vond was wat meer info, en de
tourbilon ( great eagle) had een dag afwijking van
-15 / +30 seconden. Nu ben ik geen super kenner,
maar zou een horloge met een tourbilon niet heel
erg zuiver moeten lopen , of zie ik dat nu
verkeerd… ik snap wel dat het meer een extra dan
een noodzaak is dezer dagen, maar voor een 3000
euro mag je toch wel wat neuwkeurigers verwachten

??? of ligt dit binnen de norm,(als er een norm
is)

gr
Niels.

Een tourbillon corrigeert de zwaartekrachtsfouten, maar als een uurwerk beroerd afgeregeld is, dan zal dat niet veel uitmaken!

Zo te zien is het uurwerk een Chineesje. De russen kunnen helemaal geen tourbillon produceren op 't moment.
Ik zou er geen euro aan uitgeven, servicen is een ramp, bijna niemand kan 't, de onderdelen zijn vermoedelijk niet te krijgen enz. enz. enz.

3k is het ding zéker niet waard. Voor 500 euro kun je een Chinese tourbillon kopen. De waarde van een Soyuz is na aanschaf overigens meteen weg. Tweedehands is het puur wat de gek ervoor geeft, gewoonlijk niet veel.
Horloges zijn als investering overigens altijd belabberd, tenzij je een mooie Patek, Rolex o.i.d. koopt.

Hans, ik vertrouw erop dat je op een onbewaakt moment toch even geroken hebt aan die zogenaamde Soyuz-raket?! :smiley: