Russisch horloge merk

hoi ben nieuw op dit forum.
Had wat vragen over een russisch uurwerk,jaar,merk,wat voor uurwerk enz

er staat achterop in russische letters AMOUBUR,even voor de duidelijk heid,de o =met een streep erdoor van boven naar onder en de R= in spiegelbeeld.
Weet iemand iets van dit merk af???

Privjet (hallo)

De O met een streep erdoor = F,
De R in spiegelbeeld = “JA”.
De U die je bedoelt, ik neem aan dat dit geen blokletters zijn, is een i.

=> Amfibia…

Paka
Mark

MarkV Schreef:

Privjet (hallo)

De O met een streep erdoor = F,
De R in spiegelbeeld = “JA”.
De U die je bedoelt, ik neem aan dat dit geen
blokletters zijn, is een i.

=> Amfibia…

Paka
Mark

Dus een Vostok :wink:
Model Amphibia?

bedankt voor de uitleg,kan er helaas niets mee vinden op internet.
wil een foto plaatsen op het forum,maar ben niet zo handig met computers,en weet dus niet hoe dat moet.

weet iemand iets meer van dit merk??
het is volgens mij een automaat,en het enige wat ik achterop kan lezen is 200 m

zal wel een votok amphibia zijn, heb er net een nieuwe band opgezet, helaas is de foto op zn kop.

er zijn vele uitvoeringen van dit model gemaakt.

Misschien moet je dan de volgende keer het horloge andersom houden als je er een foto van maakt! :wink:

wilde graag een foto laten zien,helaas lukt het niet,heb het gedaan volgens de beschrijving,maar kan hem niet plakken in het forum.

heb de horloge nog even goed bekeken,op de zwart leren band staat, CCCP aan de ene kant,vostor aan de andere kant.
wat betekenen de stippels op de draairand,snap dat het om de uren verdeling gaat,maar waarom zijn er 5 rode en 7 zwarte?

Mijn wijzerplaat is geheel voorzien met het rode motor embleem van moto guzzi,geen datum ofzo.ook geen ander merkteken.
Neem aan dat het een automaat is!?? wel moet ik het horloge na laten kijken omdat de wijzers elkaar soms raken en dan gaat het uurwerk stilstaan.

weet iemand hoe ik de krasjes weg kan krijgen op het “glas”???

Het kleurenverschil staat voor de te berekenen duiktijd, bij de meeste duikhorloges word dit bij het het eerst kwartier of de eerste twintig minuten aangegeven (meestal dikgedrukt zoals bij b.v. een Seiko Monster).

Jammer dat het niet lukt met die foto, ik ben wel benieuwd nl…

Als het echt niet lukt moet je me de foto maar ff mailen (stefan_naninck@hotmail.com) dan zet ik hem er wel even voor je op.

Groeten,

Stefan

Excuses dat het even duurde, ik was druk bezig.
Bij deze de foto’s:

Mooi horloge, ik ben benieuwd of iemand hier iets over uit te leggen heeft, want wat dat logo op dit horloge doet is mij een raadsel.
Hoe kom je er eigenlijk aan :D?

Groeten,

Stefan

Dit is dus een Vostok da’s duidelijk.

Arjay

Het merk zijn we uit,nu zou ik graag weten hoe oud het horloge ongeveer is?
En dat het normaal is dat er op de band CCCP en VOSTOR staat?
En weet iemand wat voor techniek erin zit? ben een leek hierin.

die achter deksels zijn leuk van vostok, eerst een ring losdraaien en vervolgens een los deksel dat eronder zit loshalen, daar zit dan een rubberen ring onder.

kan iemand me aan meer technische informatie helpen,of een foto van de binnenkant??

Caliber is Vostok 2416B, 32 steens automaat, toets maar eens in je zoekmachine in.

Arjay