Russische aanwinst en vraagje

Sinds mijn bezoek aan Riga (begin Oktober) ben ik al een tijdje de trotste bezitter van onderstaande Rus:

Zover ik kan zien een Boctok:

Nou vroeg ik mij af hoe ik de datum kan veranderen. De russische handleiding hiervan is niet echt duidelijk voor me.

Daar zit een 2416B van Vostok in, zonder datum snelverstelling.
Vostok adviseert zelf, de datum in te stellen door de tijd te “pendelen”. Dit doe je door de tijd te verstellen tussen 20.00u en 24.00u vervolgens terug naar 20.00u en weer naar 24.00u enz. enz. totdat de juiste datum is bereikt.

http://www.russianwatchguide.com/vostok-amphibia-manual.htm

Succes & Tabee

Denk niet dat ik het helemaal begrijp.

Het is nu 15.11.

Ik draai hem tegen de klok in naar 12 uur (met de uurwijzer).
Dan weer met de klok mee naar 8 uur.
Dan weer tegen de klok in naar 12 uur?

Er gebeurd alleen niks met de datum.

Dan draai je hem dus terug naar 12.00u s’middags. En om 12 uur s’middags wisselt je horloge níet van datum. Je moet pendelen tussen 20.00u naar 24.00u terug naar 20.00u naar 24.00u enz. enz. s’avonds dus.

edit: inderdaad 20.00u

Het kan tussen 20:00 en 24:00 zijn

Yeah!

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=cp444UTMWQg[/yt]

Leuk horloge, gefeliciteerd met deze Wostok Kommandirski(tu)
Is het verzetten van de datum gelukt?

Mooi horloge.

Ik zou gezien mijn ervaringen met ongeveer 250 Vostoks, NIET tegen de klok in te draaien om de datum te verzetten.

Ze kunnen veel hebben maar ze kunnen er niet altijd tegen om veelvuldig terug te draaien, wat de fabrikant ook zegt.

Gewoon de tijd net zo lang vooruit draaien totdat de juiste datum in het venster staat, en je speelt op save.

Veel plezier ermee.

Mvrhr, Erik

Mooi,veel draagplezier.

Ik ken het advies, en ik hou me er maar aan. Laatst had ik mijn Vostok meer dan drie weken niet gedragen… :frowning:

Tip van de dag wat mij betreft, thanks!

ehwatch Schreef:

Mooi horloge.

Ik zou gezien mijn ervaringen met ongeveer 250
Vostoks, NIET tegen de klok in te draaien om de
datum te verzetten.

Ze kunnen veel hebben maar ze kunnen er niet
altijd tegen om veelvuldig terug te draaien, wat
de fabrikant ook zegt.

Gewoon de tijd net zo lang vooruit draaien totdat
de juiste datum in het venster staat, en je speelt
op save.

Veel plezier ermee.

Mvrhr, Erik

Bedankt voor 't delen van je ervaring! Ik heb ook zo m’n twijfels over en draai em net zo lang vooruit, totdat ie op de juiste datum staat.

Maareh, wat gebeurde er dan eigenlijk bij jou met 't terugdraaien?

Wat er bij verschillende klokjes gebeurde was dat het uurwerk stopte en met geen mogelijkheid meer aan de gang kon krijgen, opwinden schudden etc. hij stond dan zo vast als een huis.

Over het algemeen gebruikte ik daarna het klokje voor onderdelen.

Mvrgr, Erik

ehwatch Schreef:

Wat er bij verschillende klokjes gebeurde was dat
het uurwerk stopte en met geen mogelijkheid meer
aan de gang kon krijgen, opwinden schudden etc.
hij stond dan zo vast als een huis.

Over het algemeen gebruikte ik daarna het klokje
voor onderdelen.

Mvrgr, Erik

Balans een tikje gegeven?

Neh ook geen tikje tegen de balansas, of extra kracht op de veerton, verzetten van de tijd, helemaal niets. Ik heb soms wel eens een stukje ijzer gevonden.

Geen idee waarvan dit was, ik zal de volgende keer ( hopelijk komt er geen volgende keer) de zaak maar eens onderzoeken.

Gr, Erik