Russische donderdag

Nachtdienst met deze Rus

5 likes

Vroeg beginnen vanmorgen met deze
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/raketa%20donderdag_zpssxpsvmw0.jpg.html][/URL]

5 likes

Early Bird Sputnik:

Fijne donderdag allemaal :sunglasses:

6 likes

Natuurlijk mijn nieuwste aanwinst

3 likes

De Volna vandaag :smile:

Fijne donderdag :slight_smile:

4 likes

De platte Poljot de luxe. :smile:

4 likes

fraaie cijfers!!

Ja, ik vind deze cijfers ook heel apart, deze zie je niet zo vaak.
Deze Horloges kom je ook vaak tegen onder de naam Luch. :smile:

1 like

Klassieke Sovjetunie Vostok Amphibian 300m op zulu van @Carpe_tempus

Gerard bedankt! :grin:

7 likes

Voctok diver met modded bezel.

6 likes

Geen dank Mark, enne staat best goed op die Vostok :+1:

2 likes

ik zie dat je het datumverzet ook uitgevogeld hebt
bij mij duurde het even… was meer een kwestie van geluk en driftig doordraaien .

Mijn gemodde scuba dude!

7 likes

Nog steeds geen fatsoenlijke chrono met Valjoux type uurwerk?
Hendrik die er nog een aantal over heeft :smile:

1 like

Mijn afgedragen oudje. Althans, hij lijkt oud :grinning::grinning:

3 likes

Vandaag deze

4 likes

deze weer…(oude foto)

4 likes

Wodolaznye 00 Algemeen 02

Wodolaznye 00 Algemeen 03

Enige echte Russische Panerai. Wordt vaak Triton genoemd. Niet om de pols uiteraard - ik ben namelijk niet zo gespierd om met 260 gram te slingeren.

2 likes

Wow, zo’n Zlatoust is niet echt draagbaar maar wel ontzettend gaaf om te hebben :smiley:

Nog even toevoegen…

Dit horloge is niet echt te dragen ook om (vrij) grote radioactiviteit van de lichtgevende verf op de wijzerplaat en in de wijzers op basis van Radium verbindingen.

Ik heb de exacte radioactiviteit nog niet gemeten, mijn radiometer doet het plotseling niet meer, ik wacht dus op een nieuwe uit een Oost-Europees land (mocht iemand interesse hebben in een niet extreem dure radiometer, vraag maar naar het adres via een PB).

Ik weet wel dat de radioactiviteit van dit horloge op afstand van 20 cm al niet extreem hoog is en op een afstand van 1 meter is deze gelijk aan de gewone achtergrondradioactiviteit.

Toch moet je erg voorzichtig omgaan met horloges uit die tijd. Vaak geeft de verf geen licht meer en je zou denken dat het horloge niet meer radioactief is. Niets is minder waar…