Russische horloge, verbinding tussen West en Oost

No date op een horloge met GMT functie zou ik raar vinden.
Wel een leuk project.

Waarom? Kan best zijn dat er 8 uur verschil is en de ene tijdzone al naar de volgende dag is gegaan. Datum klopt dan alleen voor 1 tijdzone.

Daarom dat is dan je referentie punt, volgens mij hebben horloges met een GMT functie ook bijna allemaal een datum.

1 like

Is volgens mij ook zo, maar zou er zelf geen behoefte aan hebben. De GMT is om te weten hoe laat het ergens anders is en de datumfunctie om te weten welke datum het ‘hier’ is. Zijn verschillende dingen.

1 like

Lachen, honderden vergelijkbare reacties op fb. De ontwerper heeft een paar dingen terecht besloten. Datum komt er! Verder is de discussie over de verschillende wijzers. Lume, welke kleur? Gedeeltelijk doorzichtig of niet. Vorm van :rocket: of niet. Welke materiaal band? Kleur. Welke tekst? Nu staat er op de Dial “To infinity, and beyond!”.maar dan in Russisch uiteraard… :stuck_out_tongue:

1 like

Ben heel benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt…

Jammer dat de datum op zo’n rare plek staat. Zou wat mij betreft prima op 6 uur kunnen.

Dit zijn allemaal concepten, ontwerp wordt gemaakt binnen de normen van vostok. Maar binnen dat raamwerk is er nog veel mogelijk.