Russische horloge, verbinding tussen West en Oost

Zit ik op Fb vostok/meranom pagina waar er momenteel met/voor 660 mensen een limited editie wordt ontwikkelt van de “scuba Dude” maar nu geïnspireerd door :rocket: russische ruimtevaart. Initiatief ligt bij fb lid Ole ism iemand van meranom. Amerikanen, Australiërs, Japanners, Europeanen enz en voormalig ijzerengordijn verzamelaars/hobbiesten delen hun voorliefde voor uurwerken maar juist ook door het onderwerp krijg je verschillende inzichten te horen. Velen denken hardop en op digitaal niveau stromen er tips, tekeningen en mooie presentaties hoe de “Luna” er uit zou kunnen zien. Ik kwam in gesprek met een Roemeense militair die net covid 19 ziekenhuis moest bewaken. Ik vertelde dat ik juist aan de zorgverleners kant sta qua werk. Ik vroeg hem wat een typisch Oostblok voorbeeld was van uurwerken die hij als kind al zag geïnspireerd op cosmonauts. Ik kreeg vervolgens deze foto van de wekker van zijn opa te zien Super kitsch en super schattig… Dat sprak ik dus uit… Voor ik het wist had hij er één voor me gevonden en op de post gedaan. Ik mocht geen betaling doen. Want hij was toch niet duur. Ik denk dat ik maar een goudse kaas opstuur. Of is er een leuk Nederlands uurwerk dat ik terug kan sturen?

12 likes

Een Ketelaars? :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ja of een Aramar?

Klompen? Drop?

Ruimtevaart gerelateerd, Nederland? :thinking:

Iets van André Kuipers? Boekje? Heb een leuke lezing van hem meegemaakt. Toen gaf hij voorstellingen in schouwburgen.

Lekker stel. Rode lampen, Groningse metworst, nederwiet en intelligente lock downs

Heb je trouwens een foto van de limited Scuba Dude? Ben erg benieuwd.

Is denk niet netjes om het online te zetten. De 660 ingeschrevenen zitten in privé groepje.
Er zijn nu een aantal concepten.
De scuba Dude is Luna dude in cosmo pak die vanuit de ruimte richting aarde kijkt. Dat is de visie erachter…

En ik heb 2 stuks kunnen bemachtigen… Dat wordt sparen. Ongeveer 200 dollar ps

1 like

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/6/4/b/64ba364a020c13aac7f4ddc36b4f5a25db7f7827.jpg

Deze staat op Russische topic.
Komen regelmatig updates door.

5 likes

Die is wel echt mooi. :+1:t3::+1:t3:

1 like

Mee eens! Best wel bijzonder.

1 like

Dual time uurwerk hoorde ik. Dwz de gele wijzer loopt in 24 uur rond en kan ook een andere tijdzone aangeven dmv bezel. Had ooit een vostok met dit mooie uurwerk.

1 like

Blijven gastvrije mensen, mooi verhaal.

Inderdaad een buitengewoon fraai ontwerp. Wordt een collectes item.

Jazeker! En vriendelijk. Ik merk het ook op Instagram.
Zeker onder de Boctok liefhebbers is het echt leuk om de hobby te delen.

1 like

Leuk verhaal en mooie klok :blush::ok_hand:

Zijn er nog steeds :sunglasses:

4 likes

Ienemienemutte

6 likes

Zou gaan voor de wijzers van 3, de bezel van 6 en no date…

Tof verhaal