Russische horloges.

Voor de liefhebbers van Russische uurwerken: op mijn weblog heb ik weer wat foto’s geplaatst met wat gemijmer. Input altijd welkom.

http://opwindhorloge.blogspot.com/2009_11_01_archive.html

Hoi Frank,

Jaja, je hebt weer leuke dingetjes op jouw blog gezet(tu).

Natuurlijk zijn de Pobeda’s en de Vostok erg leuk.
Dat soort Seiko’s, met TV glas, heb ik m’n jonge jaren nog bij V&D verkocht!
En ja, zet er achteloos ook nog even een aardige Shturmanski op!
Wel een beetje samengesteld, zoals je zelf ook al aangaf, maar dat mag de pret niet drukken.
Ga je nog iets met mijn tip doen? Ik wil je n.l. niet dwars zitten:D

Leuke nieuwe klokjes.
Ik denk dat de Volna vroeger wel secondenstreepjes heeft gehad,maar dat ze nu zijn verdwenen.:sunglasses:
Een familielid heeft veel geexperimenteerd met het reinigen van wijzerplaten.
Hij zag de dunne lijntjes vaak verdwijnen bij een te sterke reinigings vloeistof, of als het wijzerplaatje net te lang ondergedompeld bleef.
Ik denk dat de Volna zo’n zelfde behandeling heeft gehad, ik zie op de foto tussen de 9 en 10 nog iets zitten geloof ik.
Groeten, Chris.

Weer een leuke uitbreiding van je verzameling, bedankt voor het delen!
Over de Volna, degene die ik bezit hebben geen metalen wijzerplaat hetgeen gewoon is voor dit type horloges heb ik begrepen. Vraag me af of dat in jouw geval ook zo is. Het is een soort karton/papier/vilt en lijkt mij moeilijk te reinigen, of zie ik dat verkeerd?

mvg, Frans

Chris en Frans,

Chris, ik vermoedde eigenlijk ook wel zoiets. Je ziet inderdaad nog heel vaag streepjes bij de 9. Wat heb jij een ogen zeg…! daar moet je iets mee doen. Misschien moet je iets met horloges gaan doen? Inderdaad ook wel eens een wijzerplaat proberen schoon te maken. Valt niet mee.

Frans, sommige wijzerplaten zijn inderdaad van redelijk flexibel materiaal. Lijkt inderdaad wel plastic. Ik moet je zeggen dat ik in ieder geval zo min mogelijk aan de wijzerplaat en wijzers kom van deze horloges. De kans op beschadigingen vind ik te groot. Ben bang dat ik met de wijzerafnemer toch krassen maak. Ik zet hooguit een uurwerk met wijzerplaat en wijzers over in een andere kast. Knutselen doe ik met andere horloges.

Fijne zondag en bedankt voor jullie feedback, Frank

Mijn beste,

Wederom met veel genoegen een aantal bijzonder fraaie horloges mogen aanschouwen.
En wat die ‘Seiko 5 TV-creen’ betreft:
Ik blijf er maar naar kijken, als was het een van mijn favoriete TV programma’s!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Frank en mede Russian watch fan…

Mooie klokjes heb je er weer bij, mooi in de vorm dat ze allen een tijdsbeeld uitdragen. Goed ook dat je het verhaal er achter weet te vertellen, ook dat zal enig speurwerk kosten. De Russen zijn over het algemeen niet zo gul met informatie geweest, dus dat maakt het er vaak niet gemakkelijker op. Ook het vergaren van informatie is weer een hobby op zich.

Mooie blogindeling heb je, ik heb weer met veel plezier en interesse gelezen, bedankt!

Gr, Erik

Het is en blijft smullen, jouw weblog: aparte horloges, fraaie stukjes tekst.
Het eerste horloge dat je bespreekt, van de Sowjet Zenith Group, fascineert me het meest. Mooi! (tu)

Hallo FrankK,

Er mooie Blog heb je. Regelmatig kijk ik even of er al weer wat nieuws op staat. Ook ik ben sinds kort besmet met het russische virus. Het is nog besmettelijker dan het Seiko virus. Ik heb een aantal Vostoks en ook de Poljot Strela wat nog steeds een van mijn favorieten is.

Tissot62, Erik, Paul en Mako,

Bedankt voor jullie feedback!

Grt, Frank

Fijn blog, Frank. Geen feuilles mortes te bekennen.
O ja, ik ga voor optie 1. Gewoon omdat die het leukste is.
Adriaan

Adriaan,

Dat vind ik eigenlijk ook wel… We houden het daarop.
Dank voor je reactie!
Frank