Russische horloges

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet alle posts gelezen, dus wellicht staat het antwoord op m’n vraag er al in, maar hebben jullie ervaring met russische horloges zoals Votstok (al dan niet europe) en Buran e.d. ?

Ik draag nu al geruime tijd een Poljot alarm Officir, uit de jaren 60 die nu nog een afwijking heeft van 5 sec. per dag.
Okay, qua afwerking kan het allemaal wat mooier en beter, maar opzich is het een hoop bang for the buck.

Ik heb een aviator & een Buran. Allebei geen problemen mee.

Niet echt een voldoende grote steekproef om wetenschappelijk vast te stellen dat 't dus goede horloges zijn, maar ik heb een hoop Russische vrienden / collega’s die ook klokjes van Russische makelijk dragen.

Nu ik er over nadenk – Russen komen vaak te laat op afspraken… Hmm…

Groet
Mark

Dus, Russen maken express slechte horloges die ze vervolgens met trots kunnen dragen zodat ze een legaal excuus hebben om te laat te komen? Nu snap ik waarom die koude oorlog zo slecht voor ze is geeindigd. :wink:

Ik heb er twee. Een Shturmanskie en een Aviator. Beide prima horloges en idd veel waar voor je geld…

Mick

ze zouden sindsdien alleen maar beter moeten worden lijkt me :slight_smile:

Hebben jullie ook de waterdichtheid weleens getest?

Heb een Vostok Amphibian.

In de vriezer gelegd voor 1 uur en toen in kokend water gegooid. Nog geen 1mm condens op het glas.
Waterdichtheid zit dus wel goed.

Tom Koerts Schreef:

Heb een Vostok Amphibian.
In de vriezer gelegd voor 1 uur en toen in kokend water gegooid. Nog geen 1mm condens op het glas.
Waterdichtheid zit dus wel goed.

Had je die over of was je zeker van je zaak ::o

Zegt dat wat over de prijs van het horloge of over je zelfverzekerdheid Tom? :smiley: In ieder geval, don’t try this at home kids!

Dat lijkt me idd een goede test Tom :wink:

Tom Koerts Schreef:

Heb een Vostok Amphibian.

In de vriezer gelegd voor 1 uur en toen in kokend
water gegooid. Nog geen 1mm condens op het glas.
Waterdichtheid zit dus wel goed.

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Het had zomaar een test van Braniac kunnen zijn :slight_smile: Maar ik ben er overigens wel blij mee Tom !

Was best zeker van mijn zaak en voor die 40 euro die hij heeft gekost wil ik best een gokje wagen.
En ding is gebouwd als een tank.

Uitstekende ervaring mee. Heb er een paar, Poljot Shturmanskie en Vostok Amphibian en Komandirskie, leuke eigenwijze klokken. De Poljots zijn over het algemeen wat duurder en luxer in afwerking dan de Vostoks. Aanrader is zeker de Vostok Amphibian, echt een fijn vakantie- / duikhorloge.

Tom Koerts Schreef:

Was best zeker van mijn zaak en voor die 40 euro
die hij heeft gekost wil ik best een gokje wagen.
En ding is gebouwd als een tank.

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

Gaaf ! Heb je een fototje van die tank?

Inderdaad, ideaal op vakantie. Daar heb ik deze voor. Loopt prima. Ik heb 'm nog niet in de vriezer gelegd…

Deze is mooier en duurder (maar niet overdreven) en doet het ook prima

Rob

Het is zelfs nog een Limited Edition. Er zijn er ooit voor een engels bedrijf 50 gemaakt. Dit is een van de laatste exemplaren. (is al uitverkocht)
Normaal kom je deze soms tegen als Kommandirski maar nooit als Amphibian.

Fotootje

Ik vind die Strela altijd prachtig om te zien, ik heb er ook een paar keer mee in mijn handen gestaan. Het is gewoon knap hoe het horloge toch rustig overkomt ookal is het vrij druk bezet.

Ik heb een aantal Poljot’s en ben hier zeer te spreken over: erg nette prijs, keurige afwerking (vooral de nieuwere) en lopen prima. Ik heb ook een paar Raketa’s en een Orion. Met name die laatste is qua afwerking de minste. Overigens heb ik ook een oude vergulde Poljot die niet perfect is afgewerkt.

Best aan te raden dus (met name Poljot en wat uit ‘dat huis’ komt momenteel)!

Niels

Smile,

Arjay