Russische horloges

Dit is mijn Shturmanski, ben er heel tevreden over.

En mijn Aviator 1 black (ook geen problemen mee, loopt prima!)

Beiden overigens gekocht bij Russian Souvenirs.

Gr. Patrick

Ik heb in Basel aan tafel gezeten met de directeur van Buran, Aviator & Sturmanskie.
Voor import hier in Nederland

Echt super horloges!
Hij vertelde dat ze ook een aantal custom made horloges hebben gemaakt voor de Russchische president Poetin.
Ik heb een exemplaar mogen bewonderen echt super!!!

Jammer dat alles via een talk moest gaan aangezien bijna niemand van het bedrijf engels kan.

Ah, dus je hebt als (potentiĆ«le?) importeur wel geldelijk belang om Poljot te promoten?! (even plagenā€¦ :smiley: )

Wat voor een uurwerk zat er in de ā€œcustom-madeā€ voor Poetin: een Poljot of toch stiekum een Valjoux-uurwerk? (die Poljots bestaan tegenwoordig ook al, begreep ik)

Maar Buran, Aviator en Sturmanskie worden toch al in Nederland verkocht?

Ze worden inderdaad verkocht maar er is geen importeur van.

Helaas moet je zoveel investeren per maand om importeur te worden dat dit in Nederland gewoon weg niet mogelijk is.

Daarnaast zie je de horloges veel op internet tegen hele scherpe prijzen en daar kan de juwelier ook geen snee brood aan verdienen.
Daarnaast de taal alles moet via een talk.
Dit maakt het een hele moeilijke zaak.

Met poljot is dit precies zo.
Heb vorig jaar een gesprek gehad met Alain (Belgische/Franse importeur poljot international)

Poljot wordt in prenciepe alleen op het internet verkocht.
Een oud werknemer van Poljot heeft Poljot internation opgericht en is meer als juweliers product bedoeld.
Alleen er zijn maar zeer weinig interessante modellen
Daarnaast staat er geen poljot op maar Alexander nogwat :wink:
Dit is gewoon moeilijk te verkopen allemaal.
Zeker omdat dit soort producten zoveel via internet worden aangeboden.

Toch even de tijd maken om te reageren. Dit om eens zaken op een rijtje te zetten, bestaat Poljot nu nog wel of niet? Er wordt van uit allerlei hoeken beweert van niet, er zijn vanuit een der grote dealers (Poljot Zwitserland) dat de productiemiddelen zijn verkocht en dat Vostok de merknaam Poljot zou hebben gekocht. Vooralsnog is hier geen enkele officiele bevestiging voor. De betreffende dealer zat vroeger op Poljot.com maar daar zit nu de officiele Poljotsite met een link naar Poljot.ru welk een site in opbouw is. eerste wat op deze site opvalt is dat ze bij 1MWF nog steeds bezig zijn met het verzinnen van varianten op het overbekende 3133 caliber onder andere een skeletuitvoering van de lunar uitvoering, van de bewering dat 1MWF niet meer zou bestaan blijkt niets. Er zijn de afgelopen maanden diverse nieuwe Poljotmodellen uitgebracht recent een duiker met Molniauurwerk en de Spitfireserie, en ook diverse modelen met Valjoux 7750 varianten en de Strela serie voorzien van 31681 caliber, voeg daarbij wat door Patrick wordt vertelt over de beurs en ik kan niet anders concluderen dat 1MWF springlevend is. Dat wou ik toch even kwijt (heb het erg druk gehad maar kijk nog steeds regelmatig op deze pagina)

Arjay

Hallo Arjay,
Ben blij je ff te horen. Heb vandaag nog gedacht eens navraag te doen naar jou.
Hopelijk alles wel met jou.:wink:

Groetjes,
Freddy

Kom langzaam weer bij, heb tussendoor ook wat kleine dingetjes gedaan met de horlogerie. Na veel zoekwerk en denkwerk heb ik een oplossing gevonden om de Poljot Strela die ik had liggen weer in gebruik te nemen. Met het oorspronkelijke 3107 caliber werd het niks. inbouwen van een 3133 werd ook niksā€¦ echter met een Valjoux 7733 werd het wel wat. Ik had de kast al bijna 2 jaar geleden uitgefreesd op maat voor de P3133, en aangezien de diameter hievan hetzelfde is als van de V 7733 bleek de zaak nu wel te passen. Alternief gezocht voor de wijzers en gevonden op E-bay. Een en ander in elkaar gezet, zwarte band met klipsluiting erop en de zaak was voor elkaar, toont maar weer aan niks weg gooien!!! Moet alleen nog schroeven vinden om het caliber in de kast vast te zetten (heb ik nu provesorisch met twee klemmetjes gedaan) Mooi caliber trouwens dat Valjoux 7733 caliber.

Arjay

joho
misschien ben ik een beetje blond maar Poljot kan je toch gewoon
in de winkel kopen, ik heb ze gezien bij een juwelier in eindhoven,
ik dacht pijnenburg

Ik weet niet of je blond bent maar bij Pijnenburg ligt inderdaad Poljot International in de etalageā€¦

Wat heeft zijn haarkleur er mee te maken :smiley:

Hij begon er zelf overā€¦