Van een goede Russische vriend kreeg ik dit horloge.`````ik kan het niet vertalen maar hij kreeg het bij de marine 25 jaar geleden.wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Sturmanski??
Is een vostok duiker. 200 meter waterdicht.
Door de positie van de wijzers kan ik het niet precies lezen.
Zo te zien is het een Vostok Komandirskie. Er lijkt geen cccp op de wijzerplaat te staan, maar het is sowieso ook weer niet een heel recent model. Er zijn op dit forum vast kenners die hier meer over kunnen zeggen…
Als iemand het echt precies weet is het tjvreeken
In het Nederlands staat er.
Welkom op de Koersk.
Als je wilt maak ik nog een foto voor je
Laat hij het maar zeggen.Ik vind het wel erg leuk helaas maar een half rubberen bandje
He?
Dat is nog de handopwinder. Is wel leuk om daar nog een nieuwe band voor te scoren. Een NATO of een andere rubberen band.
jantje.vlaam Schreef:
In het Nederlands staat er.
Welkom op de Koersk.
hmmm… galgenhumor…
Je link gaat naar een verkeerd artikel.
Met name de complottheorie is interessant.
[edit]
Vreemd, bij mij doet de link naar Wikipedia het ook niet rechtstreeks
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=russische+onderzeeer+koersk
Wil hem ook dragen maar wil dat zeggen dat die boot die daar gezonken ligt de matrozen ze nog dragen?
Nee, dit horloge heeft niks met de koersk te maken… Volgens mij loopt de koersk-grap wat uit de hand Dit is een Vostok met een behoorlijk standaard wijzerplaat (veel vostoks hebben een militair thema op de wijzerplaat) waarop ‘komandirskie’ (modellijn, zijn er zeer veel van) en 17 jewels staat (voor het uurwerk). Hij is leuk en met een beetje googlen is vast te achterhalen wanneer deze ongeveer is gemaakt…
mcfr Schreef:
Als iemand het echt precies weet is het tjvreeken
Nou nou, ik moet ook zoeken hoor:D
Op de site van Mark Gordon staat er ook zo eentje, alleen met een blauwe plaat. Item 0756. http://www.ussrtime.com/
Inderdaad een degelijke handopwinder uit de jaren '90 met een maritiem thema op de plaat en waarschijnlijk wel 200m waterdicht.
volgens de gever is hij 30 jaar oud en heeft hij hem van een marineman gekregen.Ja ik ging er al aan geloven van de koersk en was er minder blij mee.bedankt voor
r je uitleg Luuk.
hoe kom je bij Rolex…?
Er stond toch een duidelijke knipoog onder mijn Koersk grap. Dat maakt het ongeluk overigens niet minder erg. Ik heb wel genoten van het programma “raising the Kursk” op Discovery. Gewoon een onderzeeer in tweeen zagen met een hele grote zaag. Jammer dat toen de Koersk van de bodem werd afgehaald door Smit Tak er een ander groot nieuwsitem in de wereld was, anders wist iedereen wat de Koersk was.