Rust in de tent na opruiming

Oke… Niet iedereen zal het op dezelfde manier ervaren, maar voor mij is dit nu wel het geval.

De afgelopen twee weken heb ik afscheid genomen van maar liefst 12 horloges, waarvan er 10 een andere eigenaar hebben gevonden via dit geweldige forum!
De eerste van die 12 was na een verzoek/oproep van een medelid, voor mij direct het startsein om de al lang in planning staande opruiming daadwerkelijk vorm te geven.

Heb ik nu niets meer over? Nee, verre van dat. Er is nog genoeg keuze achtergebleven en ik ben uiteraard wel selectief geweest met afscheid nemen. Dit waren voornamelijk horloges die geen draagtijd meer kregen.
Bewust acceptabele vraagprijzen gekozen zodat het niet te lang zou duren en kopers sneller geneigd zijn toe te happen. Met resultaat!

Nu dan naar de titel, rust.
De verminderde keuze geeft rust; geen schuldgevoel meer ten opzichte van andere modellen.

Wat heb ik nu dan over:

Maar…rust… Rustiger misschien… Ik had eerder al weer contact met een verkoper hier uit het blauwe deel en zou eigenlijk vandaag langs gaan om eens te komen kijken (met stiekem al een koop in gedachten).
Maar woensdag een vrij heftige gebeurtenis in de privé sfeer waarbij mijn vader slachtoffer is geworden van een straatroof.
Dat zet mij dan weer even met beide voeten op de grond en was het aanschaffen van een ander horloge geen prioriteit. Dus de afspraak voor nu maar afgezegd; wie weet wat er nog gaat komen.
Anderzijds is er ook het idee en besef dat je vandaag moet genieten en voor jezelf mag zorgen; alles in het leven is maar betrekkelijk.

Maar oke, even een stap terug gedaan dus.
Bijkomen van alles, de collectie verder overwegend, genieten van wat er in zit, nadenken wat er wenselijk is en wat haalbaar en acceptabel is.

Wensen, ja die zijn er zeker.
Grand Seiko (waar de afspraak voor stond) staat daar op, maar ook Omega (zowel Speedmaster, als Seamaster kunnen mij bekoren, met als topper de AquaTerra).
Verder zie ik wel genoeg moois, met ook Rolex (Datejust of Oysterperpetual) of Tudor (BB of Prince) alsmede de rosé Breitling Navitimer.
Genoeg te wensen dus.

Zijn er, op basis van de genoemde wensen, nog aanvullingen op de collectie?
Wat zou nu echt een toevoeging betekenen?
Kom gerust door met opties, waarvoor bij voorbaat mijn dank!

21 likes

Goed ingedikt! Er staan genoeg Grand Seiko’s te koop in het blauwe deel om een mooie keuze te maken zou ik zeggen!

1 like

Zeker waar!

Uitdunnen is goed

Zou ik ook eens moeten doen :thinking:

1 like

Haha, de keuze is nog steeds reuze met de Breitling als absolute uitblinker!

1 like

Ja inderdaad. Ik kan nog steeds genoeg variëren :wink:

1 like

Allereerst sterkte met / voor je vader!

Goed bezig met opruimen! Voor mij zou dit aantal alsnog veel te veel zijn, ik ben terug gegaan naar 4. Zie nog wel wat overlap in je collectie dus verder uit dunnen is nog zeker mogelijk, bijvoorbeeld de Tag Heuer en Longines duikers aan de linkerkant lijken best veel op elkaar, en ook aan de rechterkant zie ik veel overlap in de meer dress watches.

Je noemt al een aantal bekende merken, maar ik raad je aan eens goed naar Zenith te kijken, de nieuwe Chronomaster Original is echt fantastisch! :partying_face: En als je een échte dress watch zoekt, dan is de JLC Reverso Small Seconds echt een hele hele hele mooie optie.

1 like

Mooie gevarieerde collectie, van G-shock tot Breitling. En ook de mooie blue moon cocktail.

En een GS zou zeker nog wel daarbij passen voor de bijzondere dagen. Al vind ik het lastig kiezen uit wat er in het blauw wordt aangeboden nu. Persoonlijk ben ik voor een nieuwe GS gegaan, voor het gevoel dat ‘ie echt helemaal mijn DNA zou hebben.

1 like

Ik vind het nog chaos collectie, veel te veel :rofl:

Sterkte met je vader, zulke dingen kan je last van blijven houden, tuig bah.

1 like

Uitdunnen is altijd goed, dat geeft je collectie richting.

Ik merk dat dan na een tijdje de onrust toch weer toeslaat en er weer lustig op losgekocht wordt.

Geniet van je rust-moment (voor zolang het duurt :wink:).

1 like

Opruimen is zo relaxt, je hebt je favorietjes weer vaker om en denkt niet zo vaak welke heb ik al lang niet meer omgehad…
Mijn collectie was niet zo groot (12) maar ben uiteindelijk teruggegaan naar 4, dat was een verademing. Gezien het vaak toch wel kriebelt en ik mij zo had voorgenomen 1 in 1 uit is het weer met 2 gestegen naar 6 maar dit is nu een tijdje constant. Zit wel weer te twijfelen om er 1 of 2 weg te doen, van de 6 zijn er 3 seiko’s en 1 grand seiko. Voor mezelf zou er iets meer variatie moeten zijn alleen ben ik er nog niet uit welke er terug voor moet komen of welke het veld mag verlaten dus voorlopig blijft het bij deze 6 wat ook niet verkeerd is.

Ik raad het iedereen aan.

1 like

is inderdaad ook fraai, met name de El Primero zie ik nogal eens wat moois voorbij komen.

Spreekt mij niet zo zeer aan.
Dan zou ik liever gaan voor een mooie Cartier Tank. Mits de prijs en de uitvoering mij direct aanspreekt (zonder daar op dit moment een concreet beeld bij te hebben).

heb ik ook zeker overwogen. Het probleem vind ik dat een upgrade (van ‘instapquartz’, naar 44GS kast, naar automaat, naar springdrive met de 44GS kast nog overal tussen) iedere keer het ‘beetje’ meer geld waard is en het verschil dus goed te praten is om uiteindelijk bij een te hoog bedrag uit te komen… Dan is gebruikt een beter plan omdat het verschil met de volgende upgrade dan groter (of net te groot om goed te praten) wordt.

Daar kan ik mij ook levendig wat bij voorstellen!
En dan heb ik er dus 12 weggedaan en heb ik nog een aantal ‘oudjes’ niet op de foto gezet :see_no_evil:
Voor nu is het voor mij overzichtelijker gezien waar ik vandaan kom, maar sluit niets uit voor de toekomst.

Dank je wel.

precies dat dus. Het is nu alleen materieel, maar kan zomaar mentaal worden natuurlijk… Ik hoop het niet.

Dank je wel, inderdaad

:joy:

Voor nu is het doel

behaald

1 like

image

gewoon overzicht creëren. als ik voor mijzelf spreek hou ik het bij 1 horloge. 1 horloge welke onderhouden moet worden. dat is voor mij het belangrijkste punt. servicebeurten voor een hele collectie zouden mij hoofdpijn geven.

1 like