Wat moet ik toch doen? Las de uitstraak “rust in de kist” gisteren hier op HF. Rust in de kist
Ik krijg er meteen erg macabere associaties bij maar ik vond het wel een mooi concept. Rust in de kist is ook rust in het koppie. Ik ben wel bij mezelf gaan nadenken en dat is iets waar ik enorme behoefte aan heb na drie wilde flipper maanden. Ben de afgelopen maanden veel te wild geweest met flipperen, meer dan 20 Seiko’s gekocht en daarnaast nog een enkele niet Seiko. Leuk is het zeker maar op de een of andere manier word ik er toch een beetje moe van dat het nooit afgelopen is
Het gaat altijd in een soort van periodes waarin ik een nieuwe Seiko niche ontdek. Ik lees er dan veel over en raak er door geobsedeerd en “moet” er een kopen. Om de een of andere reden zie ik dan altijd toevallig op dat moment een leuke deal voorbijkomen, 1 en 1 is 2 Ik was opzoek naar een mooie alledaagse klok met een kwaliteits uurwerk. Die zoektoch kwam uit bij de Lord Matics en deze week waren de Lord Matics aan de beurt. Heb er dan ook meteen twee gekocht. Waarom dan meteen twee? Ja erg dom, geen idee waarom
Wat ga ik nu weer met deze twee klokjes doen
?
De afgelopen week al begonnen met een klein expiriment a la @anon50762135EV , een tijdje geen klok dragen en een paar dagen achter elkaar alleen de zelfde dragen. Gek genoeg miste ik de klok en de diversiteit helemaal niet, het gaf alleen maar een hoop rust. Des te meer reden dus voor een kleine retraite. Ook meteen de daad bij het woord gevoegd en wat klokjes gaan verkopen. Ben al begonnen met de collectie wat uit te dunnen en gelukkig heb ik het een en ander ook al weten te verkopen. Maar aan de andere kant was ik wel zo blij toen mijn Seiko 6139 terug kwam van service wat wel voor mij de bevestiging was dat geen klok ook geen optie is.
Heel verhaal al geschreven nu Maar de grote vraag, welke richting moet ik op? 1 klok? 2 klokjes? Hoeveel klokjes? Aan de andere kant vind ik het ook wel zonde om al het “kleine grut” te verkopen. Als het niet al te veel kost, tja waarom zou je het dan eingelijk verkopen? Mischien toch wat van het grut verkopen en er een echte klapper van kopen? Veel te veel vragen voor mij om nu te beantwoorden, vandaar de vraag om advies van de HF experts hier die meer ervaring hebben in de hobby dan ik.
Als ik bij mezelf na ga heb ik 1 horloge wat me aan me hart zou gaan om te verkopen. Ik zou nog liever een van mn nieren verkopen bij wijze van spreke :
Als ik er twee mocht hebben hoef ik niet na te denken over wat de 2e zal zijn, een vroege Seiko quartz dresser. Ik heb er twee, kijken welke de winnaar word, waarschijnlijk deze:
En ja, waarom zou ik deze verkopen, voor het geld hoef ik het niet te doen. Ik vind hem erg mooi, een fijne dagelijkse beater ook:
Dan staat de teller op drie horloges. De Lord Matics zijn ook erg mooie klokjes, echt perfect in dagelijks gebruik. Ben geneigd er ook een van de twee te houden. De laatste tijd draag ik mijn duiker ook niet meer maar een collectie zonder duiker, kan dat wel? Wel erg weinig “sport” horloges zo, terwijl ik juist een jonge gozer ben
Ik zit zelf een beetje in dubio tussen een een kleine of een grote collectie. Aan de ene kant wil ik een kleine collectie omdat het overzichtelijk is maar aan de andere kant vind ik het zonde om je zo strict aan een nummer te houden omdat je veel bijzondere klokjes en diversiteit mist.
Wat is wijsheid? Hoe kan ik zorgen dat er rust in de kist komt en ik niet iedere week twee nieuwe horloges koop?
Wat zouden jullie doen? En sugesties voor eventueel een 4e, 5e, 6e of 10e klok?
Bedankt voor het lezen. Het schrijven van dit bericht heeft al een hoop opgehelderd voor mij