Rustig in de verzameling!

Hier ook een stuk rustiger

Jaar of 2 geleden alles eruit en een sub gekocht onder het motto less is more en van daaruit steeds weer hetzelfde pad bewandeld. Steeds een beetje omhoog flipperen totdat er weer een ‘grail’ in zicht komt.

Ik heb nu een sub, speedy, smpC, skx007 en G-shock en dat is meer dan genoeg. Deze zijn ook een vaste waarde en zullen niet snel geflipperd worden.

Iets duurders dan bovenstaande horloges is wat mij betreft niet nodig, dus dat plafond heb ik wat dat betreft al bereikt. Voor de toekomst zou ik graag nog een PAM en een Datejust erbij willen, dan heb ik alle ‘hokjes’ die ik leuk vind wel afgedekt :slight_smile:

Vooral die rust in het het lagere segment is heerlijk, want daar gaat het altijd snel

3 likes

Op dit moment een:

Breitling skyland
Tag Monaco
Omega moonwatch 44,25 co-axial
Iwc 3777
Omega planet ocean chrono

Gezegd tegen mezelf dat ik dit jaar niets ga kopen en misschien volgend jaar 2 eruit en Rolex er voor in de plaats maar ik merk dat ik het gewoon leuk vind om erover na te denken. Voorpret minstens net zo leuk.

2 likes

Ik heb er nu 5:
Citizen quartz beater (20% draagtijd)
Seiko Kinetic chrono (35% draagtijd)
Zentra vintage (10% draagtijd)

Dat zijn krijgertjes of familiebezit, en kunnen dus niet weg.

Verder een Magrette Pro diver (30% draagtijd), net nieuw en bevalt goed, dus die blijft ook.

En een Longines Hydroconquest (5% draagtijd) , die is dan de eerste wisselkandidaat. Draagt ook het minst lekker.
Dus ja, wat dan daarvoor in de plaats?

Ik had er ooit 8, maar dan draag ik gewoon teveel niet. En ik wil niet boven de 5 stuks uit…

1 like

6 likes

Bij mij is het ook erg rustig in mijn hoofd sinds mijn laatste aanwinst. Ik wil alleen nog een Speedmaster (Speedy tuesday hoop ik) en een Omega 176.007. Voor die tijd gaan mijn Speedmaster LCD, Accutron '73 en heel misschien zelfs mijn Heuer Carrera eruit. En dan vind het het denk ik wel even goed.

Edit: ik lees mijn eigen post nog eens terug. Who am I fooling? :grin:

3 likes

Hier erg weinig rust. In de afgelopen maand voor het eerst eens wat verkocht (steinhart b-uhr, squale 1545 atmos en een vintage eterna) maar net zo veel aangekocht (squale 1521, seiko sarb065 en een vintage omega seamaster). Deze collectie heb ik -muv de speedmaster want die komt uit 2012- in iets meer dan een jaar tijd bij elkaar gekocht:

En ik ben nog niet klaar :wink: al is het bij mij vooral kopen. Verkopen vind ik toch moeilijk, met name de vintage exemplaren. Die vind je immers niet zo makkelijk nog een keer :wink:

2 likes

Hier bij mij is het ook voornamelijk de rust.Ik heb nog nooit wat verkocht en al bijna twee jaar niks meer gekocht.Ben tevreden met dat wat ik heb maar ik moet wel iedere dag hier meelezen.

1 like

Ik had rust omdat ik er 12 had en een doos van 10. Wilde langzaam terug naar 11. 1 om de pols en doos vol. :relaxed:
Maar mijn lieve echtgenote gaf mij een nieuwe doos van 10 erbij, want ze konden er niet allemaal in. Weg is de motivatie. Nu zit ik op 19 (afgelopen weekend fraaie Sturmanskie van Bas gekocht) en de 20ste Sturmanskie ligt inmiddels bij de douane. Daarna rust! :sleeping: Hoop ik.:wink:

6 likes

Er is slechts 1 remedie:
Niet meer op internet naar horloges koekeloeren :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

3 likes

Heerlijk is dat! Heb precies hetzelfde, niet meer die drang om iets te kopen, maar genieten van de verzameling!

1 like

Mooi!! En alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!! De belevingen lopen nog al uiteen :grinning:

Heb er nu 19, waarvan er een weg kan omdat het rommel is.

De enige twee die ik er nog bij zou willen zijn een mooie 12-3-6-9 klok a la Sinn 856, en een JLC Master Ultra Thin Moon.

Dan heb ik nog een rus die gemaakt zou moeten worden. Punt van onrust is dan ook dat kreng waarvan ik de datum niet kan stellen.

1 like

Ik zou heel graag naar een kleine collectie van max 6 gaan. Maar ik heb bij heel veel horloges een bepaald gevoel/ verhaal waardoor het maar niet lukt om er afstand van te doen… zo heb ik een Renault reclamehorloge dat ik spuuglelijk vind en nooit zal dragen, maar omdat mijn opa (die inmiddels overleden is) hem mij heeft gegeven zal ik hem nooit weg doen.

Hoe maken jullie daar een schifting in? Of hebben jullie gewoon meet flipperitus dan een “band” met jullie horloges?