Rustig in de verzameling!

Waar ik dik 2 jaar gekocht en verkocht heb, van vintage naar modern, van dresser naar duiker enz enz!!! Lijkt het de laatste maanden erg rustig bij mij, het lijkt er op dat mijn collectie voor mijn gevoel compleet is…

Heb dan ook niet meer zo de drang van alles te kopen en verkopen. Komt dit bij meer leden voor???

Mijn collectie bestaat nu uit

Seiko Turtle 1984
Seiko New Turtle Padi
Citizen NY0040
Bulova Moonwatch
Breitling Superocean
Rolex Airking

Ik lijk dus op 1 of andere manier rust te hebben gevonden, en ben zeer content met die rust. Ben benieuwd of het zo blijft? En of dat de flipperitus weer terug komt??

14 likes

Well done :+1:

Ik heb sinds augustus vorig jaar geen NA meer gehad, na de aanschaf van mijn (Grail) Damasko DA46. Daarvoor had ik mijn collectie van 4 horloges verkocht. Dus ik doe het nu al een langer dan een half jaar met 1 horloge, waar ik voorheen binnen 5 jaar zo’n 30 horloges heb gehad :slight_smile:

De rust is relatief. Het blijft altijd wel een beetje kriebelen, en ik houd alles in de smiezen aan NA en nieuwtjes op HF, maar tot nu toe heb ik mijzelf nog weten in te houden…niet gek (voor mijn doen) :innocent:

2 likes

Hier ook alles rustig…
Afgelopen oktober van 5 naar 2 gegaan, begin november naar 3 en eind december terug naar 2.
Nu alleen nog een Rolex Explorer en Tudor Black Bay Blue in huis.

Één om de pols, één op de winder. Wel zo’n rustig idee :wink:

En toch kijk ik nog steeds naar andere horloges, waarbij ik mezelf erop betrap alleen modellen
van Rolex, Tudor en Omega interessant te vinden…
Voorlopig komt er niets nieuws bij, maar zeg nóóit nooit :slight_smile:

1 like

Op het moment heb ik ook de rust gevonden na van 6 stuks te zijn gegaan naar 3. Ik heb nog wel een wishlist maar heb geen haast en wacht tot er een mooie deal mijn pad kruist.
Ik denk er zelfs aan om weer een of andere studie te gaan volgen.:smile:

3 likes

Die rust heb ik nog niet :wink:

1 like

Ik denk dat het bij mij nooit helemaal rustig wordt.
Heb nu 5 horloges en 2 oude quartz horloges met emotionele waarde.
Alle 5(7) toppers maar ik blijf in mijn hoofd toch bezig met het optimaliseren van de collectie.

Of ooit eens terug naar een 2-3 collectie met nog mooiere horloges. Maar eigenlijk wil ik geen rust. Ermee bezig zijn en in gedachte wegzinken over een mogelijk nieuwe topper in je collectie, is volgens mij juist een onderdeel dat de hobby nog leuker maakt.

12 likes

Mooi om te zien hoe de hobby voor iedereen anders is :slight_smile:

1 like

Precies dit :smile:

1 like

Afgelopen weekend mocht ik eindelijk een Pelagos verwelkomen in mijn collectie.
En ik heb ook het gevoel dat ik nu klaar ben.
Ik heb mijn heilige graal qua uurwerk (Lemania 5100), mijn vroegere jeugdliefde (speedmaster mk40 triple calendar) en nu mijn huidige graal de Tudor Pelagos.

Dus mijn collectie ziet er als volgt uit:
Omega Speedmaster (mk4.5)
Omega Speedmaster (mk40 triple calendar)
Tudor Pelagos.
Seiko Turtle srp773
Seiko 5 (erfstuk)

5 likes

teruggegaan van 5 (g-shock, Balaur, Omega Speedmaster co-axial, Hamilton Pan Europ Lmt blue en Maurice Lacroix Pontos S) naar 1. Een Sinn 103 St Diapal.

En nu aan het wachten op de Omega Speedy Tuesday. Geld brandt in mijn binnenzak, dus wellicht dat ik voor die tijd toch maar wat koop. Maar ja, wat?

Met de Sinn ben ik overigens enorm content, wie weet hou ik het straks wel bij een 2-piece collectie, de Sinn en de Speedy Tuesday.

Alhoewel, dat zal toch niet? :slight_smile:

3 likes

Sinds de keuze voor een 3-piece collectie is ook hier meer rust gekomen. Met een Flieger-Chrono, een duiker en een field watch heb ik genoeg af te wisselen. De flieger blijft, de duiker en field mogen nog wel eens wisselen maar hoeft niet.

3 likes

De heersende doctrine lijkt te zijn: meer rust met een "kleine " collectie …

Ik heb nooit zoveel geflipperd als in de periode dat ik 10 horloges had. Op de een of andere manier was er altijd wel een exmplaar dat niet voldeed ten opzichte van de rest van de “collectie”.
Met 2 of 3, is er bij mij meer rust:
1 duiker/casual: Citizen NY0040
dress: Hamilton Intra-Matic
business casual/sports: Seiko SARB035

1 like

He buurman @Thijs_Kremers!

Heb je ook een totaalfoto van je collectie?

Gr Johan

1 like

Na 2 Steinharts, 2 Citizens en 5 Seiko’s heb ik nu ook veel minder de drang om nog iets te kopen. De meeste die ik gekocht heb zijn modellen die (net) uit productie zijn of waar van gezegd wordt dat ze binnenkort niet meer te krijgen zijn.

Er zijn er nog een aantal die ik op het oog heb, maar ik heb nog niet echt de drang om te gaan zoeken.

1 like

Dat zal bij een deel van de liefhebbers vast kunnen werken.
Maar als het in je hoofd niet rustig wordt dan heeft het geen zin om horloges weg te doen. En dat zal voor mij ook gelden want ik zou er enkel spijt van krijgen.

1 like

heeft James Bond een Aston Martin?

4 likes

Ook een keer een Lotus Esprit!

2 likes

This topic is useless without pictures :grin:

1 like

Huh een watte?

3 likes

Ben wat aan het afbouwen. Had er 30-35 als max, zat ook vrij lang op 20-25, maar duik er inmiddels onder.

Maar zal niet onder de 10-12 komen, dat is voor mij een mooi aantal en komt ook door enkele horloges die zeker nooit meer weggaan, met name vintage Seiko. Moeilijk zo niet onmogelijk te vervangen (zeker niet voor zelfde prijs), itt modern spul.

Microbrands en enkele moderne Seiko’s gaan eruit, alsmede enkele luxere zoals een al verkochte DJ.

1 like