Ruwe diamant

Ik moest een aantal dingen verkopen vanwege deze aankoop. Dit was een pure gok dat wel, maarja soms doe je gekke dingen met deze hobby.

Ik was rustig door de advertenties aan het bladeren op MP en Speurders toen ik ineens deze advertentie tegenkwam, dit soort klokjes worden niet vaak aangeboden dacht ik bij mezelf en eigenlijk was de vraagprijs ook belachelijk laag, er was al een bod geplaatst en ik dacht ik ga er voor, en gelijk de huidige bieder fors overboden, niet veel langer een tegen bod, wat ook weer flink hoger was (ik keek nog of ik de verkoper kon bellen maar er stond geen telefoon nummer bij). Mijn tegenbieder had ook in de gaten dat dit een vonst was, sjittt… denk je dan, even over nagedacht en toch maar weer overboden, nu met een minder hoog bedrag, de foto’s waren een beetje vaag dus je bent toch voorzichtig.

Na mijn bod werdt het stil omtrent de biedingen, de tegenbieder verwijderde zelfs zijn biedingen, en jawel een dag later nam de verkoper contact met me op. Voor mijn geboden bedrag wou het hij het horloge wel verkopen, vervolgens heb ik de verkoper om wat betere foto’s gevraagd en ook die zaten vrij snel in mijn mail box. Toen begon ik met het bestuderen van de foto’s, en het zoeken naar referenties en plaatjes. Dit heb ik een hele ochtend volgehouden :slight_smile:

Uiteindelijk na veel leesvoer en bestuderen van plaatjes e.d. was ik er uit, dit was referentie E6 1153 S, alles klopte!

Weer contact gezocht met de verkoper en gevraagd naar de geschiedenis van het horloge, bij een goed antwoord heb je toch een vertrouwder gevoel namelijk, het horloge moest namelijk opgestuurd worden want naar Groningen rijden vond ik wel erg ver.

Ook hier kwam snel reactie op, het horloge was van de overleden vader van de verkoper, hij had hem altijd gedragen en gekregen van een kennis. Na het overlijden van zijn vader kreeg hij het horloge, hij vond hem echter wat aan de zware kant en het horloge was in de la beland, laatst was hij hem weer tegen gekomen en besloot hem te verkopen.

En nu…na betaling en een spannende wacht tijd.

Dit horloge heeft zeker wat TLC nodig en een goede onderhouds beurt? Wie kan me hierbij helpen voor een goed adres? Hij loopt nu prima maar het resetten gaat niet goed (dit wist ik al bij aankoop). Ook het plexi glaasje mag een vervanger hebben.

Ik ben er in ieder geval nu al blij mee, wat een stoere vintage, de stalen band is leuk maar toch een mooie rally band zal ook niet misstaan, ach ja eerst maar een trip naar de horloge maker, maar ik wou dit toch even delen.

29 likes

Wow, een caliber 11 Carrera, bofkont!

Mijn beste,

Je hebt met het juiste elan gehandeld!!
Het resultaat mag er zijn!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Goedemiddag! Mooi zeg!

1 like

Ruwe diamant =>> slijpen dat ding
Mooie klok.

Ik begrijp uit de reactie ‘bofkont’ dat het wel iets speciaals is?

1 like

Soms moet je een beetje geluk hebben, jij hebt gewoon heeeel veel mazzel gehad, wat een vondst! Ik ben benieuwd hoe ie er uitziet na een beetje TLC…

Prachtige originele vintage Heuer, niet gek van MP.
Gefeliciteerd
Als je in het midden van het land woont kan je naar Nico Rijsman in Culemborg voor service en een milt polijst beurtje.
Grt,
Harold

Rally bandje van Ko er op, dan krijg je een beetje dit idee:

2 likes

Heel mooi! Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd, mooie vondst!

hele mooie vondst gefeliciteerd .

Mooie vangst!

Bedankt voor de leuke reacties!

Toch ook wat vraagjes
Nu hij in net ontwaakte toestand is, is het dan juist goed om hem te dragen of juist even weg te leggen tot hij onderhoud krijgt?

En ik lees veel goede dingen over Hub Hanneman, zou hij deze ook kunnen doen? Of beter iemand anders kiezen?

1 like

Fantastische klok!
Ik ben hem niet op mp tegen gekomen. Stond hij bij de antieke horloges?

Prachtige vondst Niels! Deze stond niet op MP volgens mij :wink:

Ben benieuwd hoe hij na de eventuele restauratie er uit ziet.

Hij stond inderdaad niet op MP, maar op speurders.

2 likes

Wat een prachtige vondst !
Veel plezier er mee, maar wat ik niet begrijp is dat iemand het horloge van zijn vader kan verkopen…
Ik heb drie horloges die van mijn vader zijn geweest, draag ze eigenlijk nooit en één loopt niet meer, maar verkopen zou ik ze nooit…

1 like

Proficiat Niels, dit is inderdaad een top aanwinst.

Geweldig verhaal om te lezen en een prachtig horloge, geniet ervan!

1 like

:open_mouth: Moooi Niels! Super jaloers…