Na jarenlang (sinds 2008) goede ervaringen te hebben gehad met de koop en verkoop van horloges is het deze week voor het eerst mis gegaan.
Na een overeenkomst te hebben gesloten met Roy (@anon37425388HF) en de betaling te hebben voltrokken kreeg ik gisteren de Apple Watch RVS binnen die te koop stond aangeboden op het forum.
De tekst in de aanbieding sprak over “als nieuw” en er zijn foto’s geplaatst van het desbetreffende horloge.
Helaas moest ik bij ontvangst constateren dat er op het saffier glas en op de case krassen zaten die niet zijn vermeld in de advertentie en die ook niet terug zijn te vinden op de advertentiefoto’s.
Na Roy direct te hebben benaderd en hem enkele opties te hebben geboden (geld terug of korting), gaf Roy aan dat het horloge er “keurig uitziet”.
Na hem te hebben gewezen op het feit dat “als nieuw” inhoud dat dit zonder krassen is en hem gewezen te hebben op de policy om krassen in advertenties te beschrijven begint Roy het over een andere boeg te gooien. Hij begint te verwijten dat mensen “nieuw voor een schijntje willen hebben” wat natuurlijk los staat van een overeenkomst die je sluit op basis van teksten en foto’s.
Na aangegeven te hebben dat dit hem een slechte review gaat opleveren doet Roy er nog een schepje bovenop en begint te hinten dat ik het horloge heb laten vallen.
De leugenachtige advertentie, het niet nemen van verantwoordelijkheid en het omgekeerd beschuldigen zijn gedragingen die ik niet graag zie op dit forum dus bedenk je of je in de toekomst zaken wilt doen met Roy.
Ik zie het probleem nog steeds graag opgelost worden overigens.
Het horloge in de staat waarin ik hem heb ontvangen:
Wegens het bovenstaande en de buitengewoon ongewenste manier van afhandelen zijn de verkoopmogelijkheden van rweerink (tot nader order) ingetrokken.
Het advies van HF is om geen zaken te doen met dit lid.
Net mijn NA Sumo Hulk uigepakt; goed verpakt en geadresseerd, daarvoor fijne en snelle communicatie op basis van een advertentie met correcte informatie over het horloge. Met rweerink kan je prima zaken doen.
Eerder vanavond de lobby van Van der Valk uitgezet, samen met Roy (@anon37425388HF). Dat was een mooie ervaring!
Wat ook een mooie ervaring was, was de deal de we hebben gemaakt mbt. een horloge wat ik te koop had. Ik kreeg een net bod, maar mij toch ietsie te laag … na wat heen-en-weer gemail en een nachtje slapen kwamen we alsnog tot elkaar, letterlijk! Ging allemaal erg vlot, prettig en voor herhaling vatbaar. Roy is een goeie kerel, kun je - zoals hierboven ook al staat - prima zaken mee doen.
Leuke deal gedaan met Roy, @anon37425388HF . Sympathiek contact, snelle verzending, super verpakt, horloge beter dan beschreven. Kan Roy dan ook van harte aanbevelen.
Vandaag heb ik een leuke deal gemaakt met @anon37425388HF. Prettig, vlot en helder contact via HF en een dag later al een fijne persoonlijke overdracht met een lekker kopje koffie!
Wegens een recente transactie en de buitengewoon ongewenste manier van afhandelen zijn de verkoopmogelijkheden van rweerink (tot nader order) ingetrokken.
Het advies van HF is om vooralsnog geen zaken te doen met dit lid.