RZE Ascentus

Op internet kwam ik het volgende nieuwe horloge van RZE tegen.

Ik vind hem erg cool. Titanium, niet te groot en volgens mij hetzelfde uurwerk als in de nieuwe Seiko GMT’s.

Ik ben zelf niet bekend met het merk, maar er zijn een paar RZE eigenaren op het forum. Wat kunnen jullie zeggen over het merk, de kwaliteit e.d.?

Niemand met ervaring met RZE of een mening over dit horloge?

Genoeg mensen met een RZE op HF. Je kunt de zoekfunctie gebruiken.

Ik heb een RZE Resolute 2022 en een Valour 38 en ik ben er heel tevreden mee. Alles is netjes afgewerkt en de looks zijn net ff wat anders dan veel andere microbrands.
RZE heeft ook een behoorlijk actieve Facebook groep, waar de mensen achter het merk ook actief zijn.

1 like

Vorig jaar een Endeavour gekocht. In de pre-sale liggen de prijzen vaak $100 lager en inschrijven op de nieuwsbrief loont. Voor de prijs vond (en vind) ik het zeker een goed horloge van titanium. Met een uurwerk van Seiko Instruments of Miyota zit het ook wel goed.

1 like

Oh en ook nog een pluspunt van RZE; ze reageren snel en goed. De Ascentus (in Polaris White) had ik ook op mijn radar en ik wilde weten of de wijzers zilver of zwart waren. Dat bleek niet uit de verschillende foto’s. Binnen 24 uur reactie op mijn vraag van de EU-store Geschäftsführer Mick Jørgensen. Antwoord: zwart, mocht je dat willen weten.

PS ben uiteindelijk voor een Christopher Ward gezwicht en de Ascentus laten lopen.

1 like

Echt een topper die kerel, reageert op echt alles binnen 24 uur :heart:

1 like

Klinkt goed! Dat het net anders is trekt me wel. Daarom ben ik eerder ook voor de Baltic GMT gegaan.

Ik vind het wel lastig om te kopen zonder te kunnen passen. Daarom is het fijn dat er hier mensen zijn die me voor zijn gegaan.

Bij twijfel, kopen.