Als je het mooi vindt, heeft het zin. Je geniet ervan.
Uiteraard. Het zou maar saai worden als we allemaal hetzelfde dachten, nietwaar? Overigens kan ik het vakmanschap wel weer op waarde schatten, hoor.
Omg…dit is pas echt vloeken in de kerk. Hoezo niet slecht???
Nou nou nou.
Je hebt gelijk hoor, maar het is altijd zo ongelofelijk negatief zoals je eea altijd uitdrukt…
Zo een tourbillon is inderdaad niet meer noodzakelijk om de tijd nauwkeurig bij te houden op een polshorloge.
Een oprechte mening juich ik toe, maar het afkraken en het jeuken lijkt bij jou in het bloed te zitten. Het is niet noodzakelijk hoor.
️
Een mechanisch horloge is niet meer noodzakelijk. Geen slimme maatstaf hier lijkt me.
Tourbillon is for the rich, de rest (wij normale stervelingen) zijn allemaal sukkels
Nee dat gaat mank. Dat is wat @Fate_Amenable_To_Change ook bedoelt.
Een mechanisch horloge is een bepaalde vorm.
Maar een tourbillon in polshorloges is inderdaad niet noodzakelijk om deze nauwkeurig te laten lopen. Immers er zijn al doordat je deze draagt verschillen ‘standen’ van het horloge.
Maw je kan niet zeggen dat elke complicatie onzin is in een polshorloge. Binnen de mechanische horloges. Het gaat er niet om of een horloge al dan niet mechanisch noodzakelijk is.
️
Een tourbillon is niet obsoleet per se, het heeft een functie in een zakhorloge, maar geen enkele in een polshorloge. Dat is iets anders
Ik zou er wel uren naar kunnen kijken. Schoonheid an sich kan een doel zijn.
Nee hoor, als je mij een C-shape Connie uit de jaren 60/70 in goede staat laat zien ben ik retepositief.
Het is alleen zo dat als ik iets niet blief ik dat graag bloemrijk uitdruk.
Pure kunst in de meeste gevallen. Kunst is dat Chinese prul van Era iig niet…
Totdat je tourbillon horloge een servicebeurt nodig heeft.