Saaie horloges

mtEztJg

2 likes

Had ik al gezien
Maar die ene ie 42mm dus te groot
En andere wel 40mm maar witte.plaat
Ik wil graag zwart want dan ziet het er nog wat kleiner uit

EUh je informeerde toch naar de Polar :thinking:

1 like

Niet perce de witte
Wel zeer mooi Maar ik zou ze liever wat kleiner zien
Dan zou ik voor wit gaan.en ik denk dat een witte op bruin leer ook echt gaaf is .

1 like

3 likes

Een Rolex kast is saai, of dat nou in goud, two tone of staal is. Een rolex koop je niet vanwege de spannende kast.

Daarentegen is zo’n 16570 juist een leuk anders dan anders horloge met die bezel en GMT wijzer er bij. De hele mix van het horloge klopt wel, dat geldt voor alle drie.

Gisteren een speedmaster om gehad en vond dat echt mooi. Heel interessant horloge ondanks dat bepaalde andere mensen op HF dat maar een saai ding vinden. Zo ook een two tone Seiko datejust model gehad maar dat clowns ding was niks voor mij.

2 likes

Het is beter dan de zwarte, dat voorop gesteld. Maar da’s nog steeds saai. Koningsblauw op geelgoud is nou niet de meest gedurfde en creatieve kleurcombinatie, en verder is het gewoon nog steeds een sub.

“Niet saai” is, en pas op dat het hier om mijn belevingswereld gaat, toch eerder zoiets:

Champagne met zeer donkerbruine letters (zwart met bruinig zweempje?), fel oranje en goudkleurige indices in een stalen kast. Hoppa!

Een koekje uit m’n eigen doos: Wat is het voor kleur? Je ziet het niet. Is het zwart? Blauw? Turquoise? Een mens weet het niet en het verandert van sekonde tot sekonde. Als je het al ziet vanwege die glinsterende indices. Zo fel.

Ik kan zo doorgaan. :slight_smile: Jouw eigen DJ met two-tone, navy-blauwe sunburst en geelgouden indices, is overigens ook een stuk minder saai dan die Sub die je hier zelf post. Doe nog even een plaatje, AUB.

En @Bertus1, jouw verzameling was minder saai geweest als je die vermaledijde Sub niet had gekocht door je Turn-o-graph weg te doen. Maar da’s geen verrassing, dat ik daar mee kom.

EDIT: Rolex kan het trouwens wel he. Kijk dan: Olijfgroene radial sunburst met speelse oranje accenten in een helaas 2mm te kleine kast.

Of hier dan: Groen saffier met een blauwe sunburst plaat er onder waarop oranje cijfers staan met een fel oranje wijzer. Kleurcombinaties waar Nomos trots op zou zijn:

1 like

Uit zijn collectie zou ik 1 der IWC’s of de Explorer 214270 kiezen… saai?
Neh, smaak.
Het opzichtige past niet bij mijn karakter.
Het meest opzichtige in mijn bezit is een golfje 4 GTI in ‘sleeper’ uitvoering…:wink:

1 like

De enige van het trio die me enigszins aanspreekt. De Rolex branding is wat minder in-your-face en hij heeft een gewone 12-marker, geen kroontje op de 12. Maar dan wel graag de versie met de dikke wijzers. En zonder cyclops, maar dat zal wel niet kunnen…

1 like

Het hoeft ook geen kermis te worden.

Schwiiiiinnng

Maar weet je, ik roep mijn mening gewoon erg hard en ik heb het idee dat het soms andere mensen beïnvloed.

Ik vind een Dweller bijvoorbeeld ver van saai, maar hoe komt dat?

Telkens wanneer ik de 214270 van @Svennos omsloeg dacht ik ook; ‘wauw, die satijnen brush op de case komt zo goed uit zeg, dit past mij wel’.

4 likes

Ik beweerde net dat mn Golf GTI mijn minst saaie bezit is maar deze kan er ook wat van natuurlijk.
Niet saai, lelijk , raar?
In ieder geval heel klein (30mm)

1 like

Dat is omdat de rankere lugs doen vermoeden dat er een mooi horloge volgt, terwijl door de veel te brede bezel die in geen verhouding staat tot de bollekes, streepkes en de dikte van de wijzers een soort cray cray effect ontstaat.

Kortom, de Dweller is net Gollum: Verre van saai, maar best wel verwrongen. Ik zou 'm niet doen. :wink:

1 like

Iemand die iets spannends of frivools aan de pols willen hebben is waarschijnlijk iemand met een heel saai leven :slightly_smiling_face:.
Laatst wilde iemand een onderscheidend horloge, ik heb toen geadviseerd naar de kapper te gaan om een hanenkam te laten knippen want onderscheiden doe je niet met een horloge !!!

1 like

Alsnog hartelijk dank voor je advies. Eens kijken hoe we dat gaan fixen :thinking:
image

En nee @Bertus1, ik vind jou collectie niet saai. :smiley::+1:

6 likes

Ik vind horloges per definitie niet saai, maar ik vind het ene horloge wel mooier dan het andere. Allemaal persoonlijke smaakbeleving uiteraard.

Jouw collectie vind ik erg mooi, vooral de Polar en ja… wat kleur in een collectie is bij mij ook altijd welkom. :slightly_smiling_face::+1:

6 likes

Met dien verstande dat die foto van die Roze Rollie hem absoluut geen recht doet… Maak daar liever maar eens een foto van bij daglicht, van dat lekkere ding met die Romeinse cijfers. :slight_smile:

Ja, dat kan zeker wel, alleen is dat meer een intern ding wat in je eigen hoofd leeft dan dat een ander het opmerkt. :slight_smile: Gelukkig hoef ik mij al een tijdje niet te onderscheiden. Ik heb namelijk al toegang tot een sekspartner.

3 likes

Ik vind een collectie waar niets controversieels aan is, met stukken die vrijwel iedereen individueel erg gaaf vindt, redelijk saai. Je datejust vind ik veruit de minst saaie van het stel en de andere 2 erg gaaf.

Ik had ooit deze basis.

Alleen de Panerai is er nog. De andere 2,… hoe bloedmooi ook,… uiteindelijk toch weggedaan en geen spijt gehad.

3 likes

Altijd fijn om te fantaseren dat je bijzonder bent, maar of je dat nu moet doen met een horloge in je gedachte? :wink::+1:

2 likes

Denken dat je bijzonder bent is statistisch gezien ook nog eens de normaalste zaak van de wereld. :joy::joy:

2 likes

Nou je kan een hoop zeggen van een 16618 maar saai is ie niet;-)

4 likes