Hmm, ik heb nog steeds twijfels… Stuur je adres maar door dan kom ik hem ophalen. Of had je het alleen tegen Bertus?
on-topic: Ik houd op de één of andere manier van saai. Ik draag graag zo nu en dan iets spannends (spannend is ook een relatief begrip natuurlijk), maar momenteel draag ik dagelijks deze. En iedere keer dat ik langs de spiegel loop denk ik “Jeetje. Wat heerlijk saai.” Speciaal een foto bij mijn allersaaiste stoel in het allersaaiste licht. Mocht je het een slechte foto vinden omdat je de sunburst niet ziet, nou, die heeft ie dus ook niet. Gewoon vlak dof grijs. Heerlijk.
Bij nader inzien heb ik hem afgedaan en goed mijn handen gewassen. Hij ligt nu head-only met een vochtige doek schoongewreven in de horlogedoos (drie dagen vooruit gezet) en de band ligt in de Dasty. Op de foto is het superduidelijk maar het was me in het echt nog niet opgevallen dat dit ding zo ranzig is. Terwijl ik hem al maanden draag recht uit de kringloop.
Saai, het is alsof Seiko een studie in saai heeft gedaan met als topstuk de SBBN031. Nog erger dan de SKX.
Saaiste vorm die je kan bedenken?
Juist, rond. Dus, kast is rond, lunette is rond, indexen zijn rond.
Volgende saaie ding: rechte lijnen. Minutenwijzer, recht. Secondenwijzer, recht. Urenwijzer? Hee, die is pijlvormig.
Doen we aan bling? Neuh. Spannende wijzerplaat? Als mat zwart spannend is, dan ja.
Uurwerk dan? Is dat spannend? Nee ook niet, zo betrouwbaar dat het saai wordt. eens in de zoveel jaar een batterij en dat is het wel. Afwijken doet het ook al op zo’n saaie betrouwbare manier van +4 seconden per maand.
Het is net een Nissan.
Even een frisse update van het allersaaiste horloge voor degenen die mij sinds gisteren een waanzinnige ransaap vinden. Ik hoop dat jullie mij nu weer gewoon de hand durven schudden.
En degenen met een sterke maag (!!!) mogen meekijken naar de eerste en de tweede lichting Dasty. Ik laat je doorklikken in plaats van dat ik zichtbare afbeeldingen in dit bericht plaats, want dit is niet geschikt voor alle leeftijden (en off-topic). De fles staat erbij op de foto zodat de échte masochisten hier even de kleur van de schone Dasty kunnen vergelijken met de kleur van de Dasty waar de band in ligt. Ik krijg een knoop in mijn maag bij de gedachte aan alles wat ik gedaan heb met dit horloge om.
Ik ga hier geen plaatjes meer posten of een link naar een mooi bipsje met wat stevige stappers. Ik wilde gisteren een spelfout uit een titel halen en ik ben mijn tl-3 weer kwijt…door vlaggende snikkels.