Saensgroen

Ik had niet verwacht dat ik dit ooit op dit forum zou hoeven doen, maar jammergenoeg moet ik toch op deze wijze mijn ongenoegen uiten over een forumlid.

Na het plaatsen van een “gezocht-advertentie” heeft Saensgroen mij verzocht contact met hem op te nemen, aangezien hij precies het horloge had wat ik zocht.

Hij heeft welliswaar vermeld dat de band wat gebruikssporen had, maar mij verzekerd dat de kast en bezel “smetteloos” zouden zijn, met name het belang van een onbeschadigde bezel heb ik meerdere malen benadrukt. Foto’s maken was helaas niet mogelijk. Hier had ik uiteraard wel om gevraagd, maar ik heb hier geen verdere druk op gezet aangezien ik tot nu enkel goede ervaringen heb gehad met forumleden en niet anders weet dat men hier hun woord waarmaakt.

Hij wilde de volledige kosten á € 200,00 van het horloge “eruit” hebben, ofwel € 150,00 voor het klokje en de resterende € 50,00 kwam voort uit 2 nieuwe extra schakels en de verzendkosten. Dit bedrag heb ik toen direct overgemaakt.

Voor de goede orde: Ik begrijp heel goed dat “tweedehands” niet nieuw is en dat gebruikssporen verwacht mogen worden… maar hetgeen ik heb ontvangen was helaas niet conform zijn beschrijving.

De band had inderdaad krassen, maar meer dan hij vermeld had. Het ergste vind ik echter dat de kast en met name de bezel niet zo “smetteloos” zijn als beloofd was.

Uiteraard heb ik gemeld dat het horloge niet conform afspraak was en derhalve er niet mee akkoord ging. Daarbij heb ik gelijk het verzoek gedaan om mijn geld retour te boeken en uiteraard gelijk het pakket terug te kunnen sturen, echter ik krijg geen antwoord meer.

Inmiddels heb ik 3 mails verzonden, welke wel worden gelezen, maar niet worden beantwoord. Een telefoonnummer heb ik helaas ook niet, derhalve rest mij niets anders dan dit.

Dat is minder Succes in iedergeval

Misschien hier eens een foto posten van het betreffende horloge ?

Ik heb hem verkocht, met de open en eerlijke mededeling dat er teveel gebruiksporen opzitten en dat daarom de prijs laag is. Zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,161841

De koper (tonboerma) heeft naast deze foto’s in de advertentie, ook per mail een duidelijke beschrijving van deze “gebruikerssporen” gekregen.

Bij het zien van de foto’s lijkt het misschien mee te vallen, maar als ik “de volle mep” betaal voor een horloge en ik diverse keren vraag: zijn de kast en met name zwarte bezel in orde? en ik krijg als antwoord “in orde” en “smetteloos”. Dan is dit niet wat verwacht en voorgespiegeld is.

Nogmaals, ik had geen nieuw horloge verwacht, maar ik heb horloges van 10 jaar oud die nog niet een kwart van deze sporen hebben. En mijn ervaring bij koop/ruil met de meeste forumleden alhier is dat die hetzelfde omgaan met hun horloge (als liefhebbers).

Ook al stel je “gebruikerssporen” als een subjectief begrip, dan nog is mij willes en wetens iets verkocht waar ik specifiek niet om gevraagd heb.

De combinatie van factoren maakt me behoorlijk pissed off:

• mij bewust iets verkopen waar ik specifiek niet om gevraagd heb
  • smoezen verzinnen om dit voor elkaar te krijgen
  • niet op mijn mails reageren als ik hierover vragen stel