Mijn Citizen Promaster ny0040 is voor mij speciaal horloge. Ten eerste was dit mijn eerste horloge met een automatisch uurwerk wat mij uiteindelijk de horloge wereld in liet duiken en mij tot Seiko, Rolex en Breitling heeft gebracht. Toch zijn er veel horloges gekomen en gegaan, zeker binnen het luxe segment, en is deze Citizen nog altijd onderdeel van de collectie gebleven.
Veel mooie herinneringen zie ik terug als ik naar het horloge kijk. Outdoor avonturen, relaties en behalen van militaire opleiding, waar ik een van de weinige was die op bepaalde momenten koos voor een analoog horloge.
De donkerblauwe wijzerplaat blijft mijn aandacht pakken en de lume op de wijzers voorziet mij de gehele nacht van informatie hoelaat het is.
Ook heb ik voor mijn gevoel een lot uit de loterij te pakken wanneer het op afwijking aankomt. Hij loopt 0 tot 2 seconde per dag in de min.
Afijn, hopelijk voelen jullie de liefde voor het horloge tijdens het lezen.
Toch begon ik mij langzaam te storen aan de krassen op het glas. Tijdens activiteiten werd ik voorzichtig en bang voor meer beschadigingen. Toen besloot ik voor het eerst om te kijken naar een upgrade. Niet in de vorm van een nieuw horloge maar om het glas te vervangen.
Via Ali expres heb ik een saffier glas besteld. Dubbele domed blue coating.
Daarna heb ik hem bij Wesselink & Vreeker gebracht om het glas te verwisselen. Dit werd snel voor weinig geld vakkundig gedaan.
Jullie raden wellicht al dat ik nog nooit zo blij ben geweest met het horloge als nu.
Het horloge krijgt een veel mooiere uitstraling en voelt weer als nieuw. Elk avontuur kunnen wij weer samen aan.
Ik raad dus zeker aan je oude Citizen te upgraden mocht je niet gevoelig zijn voor de charme van mineraal glas.
Bedankt voor het lezen als je tot hier bent gekomen en fijne avond!
Dit horloge is een icoon. Doet al 50 jaar dienst voor de Italiaanse marine. Heeft voor mij ook een speciaal plekje in mijn collectie…Deze gaat ook nooit meer weg. Met een jubilee bracelet van Longisland watches draagt hij heerlijk.
De geschiedenis achter dit horloge is geweldig ja. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het horloge wat uitgeven werd aan de Marina Militare, die getest is op 500 meter water recistence, precies het zelfde horloge te zijn wat verkocht werd voor de normale burger. Er staat alleen 500 meter op en bij ons, de normale uitgave 200 meter.
Die jubelee band staat mooi bij het horloge. Leuk om het enthousiasme van andere over dit horloge te horen.
Zeker weten, ook hier altijd een vaste waarde geweest in mijn collectie. Heb er verschillende gehad, onder andere twee varianten in titanium. Nu al weer heel lange tijd een full lume variant op de originele rammelband…
Het is een heerlijk horloge.
Bij mij ook nog steeds in de collectie en tegenwoordig op een heerlijke tropic band.
En hij loopt idd als een zonnetje.
Voorlopig gaat hij niet weg!!!
Vanwege de vragen voor informatie over het glas privé is dit de link waar ik hem zelf besteld heb voor eenieder die interesse heeft. (privé berichten mag ook altijd uiteraard).
Dit is geen reclame en ik weet ook zeker niet of dit de beste deal is. Voor mij werkte dit goed.