Saffier glas op Superocean 1998

Ik sta op het punt na wat citizen en seiko op het punt mijn eerste echt dure klok aan te schaffen.
Via Ebay heb ik een Breitling SO aangeboden gekregen uit 1998, de verkoper heeft meerdere malen aangegeven dat er saffierglas in het horloge zit.
De verkoper heeft een bedrijfje dat vintage horloges opknapt en zou dus enig verstand van zake moeten hebben. Hij heeft 100% goede feedback van 1650 klanten dus alles lijkt ook betrouwbaar.
Overal op internet lees ik echter dat de SO vanaf 1999 saffierglas kreeg (en cosc gecertificeerd werd). Het horloge dat te koop wordt aangeboden heeft de cosc grafure niet op de achterkant maar dus naar zeggen wel het saffierglas.
Heeft iemand hier een verklaring voor of kan dit uberhaubt?

alvast bedankt voor de hulp!

Mogelijk dat het achteraf is ‘ingebouwd’? Het is zeker mogelijk (voor een paar tientjes) om dit te laten doen. De verhalen die ik hoor over Breitling en hun service doen mij betwijfelen dat zij dit zelf hebben gedaan (niet zo zeer dat service slecht is, maar wel dat ze hem niet willen servicen als je bijvoorbeeld zelf de lunette hebt laten vervangen).
Of het model wel of niet origineel met saffierglas komt, kan ik je niet mee helpen. Maar het gebeurd zeker vaker ter verbetering van goedkopere horloges.

dennisyzf Schreef:

Via Ebay heb ik een Breitling SO aangeboden
gekregen uit 1998

Vreemde gang van zaken. Ik krijg nooit iets via Ebay aangeboden.
Ik kan er wel zelf op bieden. Vindt eigenlijk wel zo relaxed.

ok ik geef toe ik heb een verkoper gemaild welke een exemplaar aanbied. Overigens ook een berichtje op het zoekdeel van het forum geplaatst. Hoop stiekem dat iemand van het forum een mooie te koop heeft.

Is het vervangen van je glas door saffierglas echt zo goedkoop te doen, ik verwachtte dat dit een hele dure operatie zou zijn!

dennisyzf Schreef:

ok ik geef toe ik heb een verkoper gemaild welke
een exemplaar aanbied. Overigens ook een berichtje
op het zoekdeel van het forum geplaatst. Hoop
stiekem dat iemand van het forum een mooie te koop
heeft.

:wink:

Is het vervangen van je glas door saffierglas echt
zo goedkoop te doen, ik verwachtte dat dit een
hele dure operatie zou zijn!

Het schijnt allemaal wel mee te vallen, een naam die hier vaak positief genoemd wordt is http://horlogeglas.nl/

Dus even bellen en vragen.

breitling, 1998 nog geen saffier?

volgens het merendeel van de sites in 99 cosc certi en saffierglas toegevoegd aan de SO. Werd dan meteen de a17340 ipv de 17040.
Heb op een andere site gelezen dat de 17040 nog tot 2000 geproduceerd is maar dit lijkt mij niet aannemelijk.
of het saffierglas ook al bij late 98-ers is geleverd weet ik niet.

Kijk anders even hier: http://www.breitlingsource.com/watch_details/Aeromarine_99.html

Daar staat dat van mineraal ook.

PB onderweg

groeten harb