ik weet niet of de vraag al eens werd gesteld maar kan men steeds bestaand glas (meestal zou het om plexiglas of mineraal glas gaan) vervangen door saffierglas?
de plexiglasjes van een mooi vintage horloge zijn vrij snel terug beschadigd vind ik persoonlijk, dus zou het leuk zijn als we hier een iets steviger glas ter vervanging op zouden kunnen plaatsen.
Plexiglas is altijd gebold. Dat is niet te vervangen door saffier. Mineraalglas is bijna altijd vlak. Dat is vaak wel te vervangen door saffier.
Je moet dan wel iemand zien te vinden die alle moeite wil nemen om jouw mineraalglas uit te persen, op te meten, en die exacte maten voor je na te bestellen en terug te plaatsen, liefst met nog een nieuwe glaspakking ook.
bedankt voor uw antwoord, is duidelijk en ook logisch. Ik zou de glaasjes graag zelf vervangen, met de plexi is dit toe nu toe steeds aardig gelukt en ook enkele mineraaltjes gingen tot nu toe vrij vlot.
Plexi wordt gecomprimeerd erin gezet (met al dan niet een spanring binnenin het plexi), mineraal en saffier worden in een glaspakking van delrin of een soortgelijk materiaal ingeperst.
Hierop aansluitend volgende vraag, is het nog interresant om bij cousinsuk te bestellen, ik betaalde de laatste keer aardig wat extra aan import en douaneā¦
Klopt.Mits je particulier bent neemt cousins het stukje voor zijn rekening (tot max 150 euro)
*Orders Under 150 EURO
For orders under 150 euros (excluding shipping and VAT), Cousins will add VAT according to the VAT rate applicable in your country. Cousins will then pay this to the respective European tax authorities on your behalf.
The EU IOSS system is NOT applicable for customers that have a VAT/EORI number registered on their account.*