Vandaag een klokje gekocht voor de vrouw, zij mocht kiezen dus heb even op de tanden moeten bijten dat ze een quartz heeft gekozen kan ik nog mee leven maar het mineraalglas wil ik zsm vervangen hebben met een saffier. Nu heb ik geen enkel idee welk glasje ik moet bestellen (afmetingen, dikte) is er iemand die toegang heeft tot een soort āonderdeelcatalogusā oid?
horloge betreft een Seiko SUR537P1
De huidige verwijderen en opmeten of after market zoeken of typenummer.
Origineel Seiko voor dit model zijn er niet.
Een goede keuze!
https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SUR537P1
Maar waarom zou je een nieuw hardlex mineraal glaasje willen vervangen?
Daar is nu toch geen reden voor.
haha, daar zeg je het zij is wat minder voorzichtig met horloges in een perfecte wereld zou ik het los kunnen laten en haar ten volle laten genieten van haar horloge maarā¦ tijdens het kiezen were ook al duidelijk dat mijn inmenging onvermijdelijk was we keken bv ook naar een Tissot maar dat de date window op 6u stond was voor mij meteen al een dealbreaker
Ik zou, zeker in verband met garantie, het glasje lekker zo laten. Met wat geluk blijft het lang mooi, mijn ervaring met hardlex is best goed. Indien het bekrast raakt kun je het achteraf nog laten vervangen. Een competente horlogemaker kan dan het bekraste glas even opmeten en kijken wat voor vervangers er beschikbaar zijn
Doe gewoon ff niet zo mal. Laat dr t glaasje toch gewoon tot puin rammen tot ze t zelf storend vindt worden en laat t dan vervangen.
Gewoon naar horlogeglas.nl sturen, die kunnen dat voor jou fixen.
Laat het gewoon voorlopig netjes zitten. Dat hardlex valt, bij enigszins normaal gebruik, best mee. Daar kan āde vrouwā mee vooruit.
vanwaar de āde vrouwā?
is dat iets wat in Nederland niet echt gezegd wordt ofzo? ik draag zoiets alleszins niet zelf als je dat bedoelde
Kan me niet iets anders bedenken dan de vraag stellen aan Rob (monsterwatches.nl).
Ik heb hardlex op mijn SNZF17 en die is bijna 10 jaar oudā¦ en daar zit nog geen kras op het glaasjeā¦ En die draag ik echt overal en doe ik verre van voorzichtig meeā¦ Gewoon op laten zitten dan met schade > saffier.
Is meer een uitspraak uit het verleden, toen " de vrouw" haar man nog " den baas" noemde
Meestal zeggen we hier: een klokje voor het vrouwtje. (of moeder de vrouw).
Daar bevindt je je bij veel mensen ook mee op glad ijs.
Je vrouw de directrice of huishoudster noemen ligt ook gevoelig.
Allemaal maar gein, eenieder doet maar.
Vaatwasser
Even de vaatwasser vullen
Precies dit. Het glaasje is toch goed totdat het beschadigd raakt? Stel het raakt na drie jaar beschadigd dan maak je de eerste twee jaar gewoon aanspraak op garantie mocht dit nodig zijn.