Saffier raampje voor SKX007J

Goedenavond leden,

Ik heb vandaag een mooi SKX007J overgenomen van iemand (de skx komt bij dè Rob vandaan). Er zit echter nog geen safier glaasje in, wat ik echter wel wil gaan laten doen. Iemand een idee wat dit ongeveer kost?

Greetz. Elmar

1 like

contact @HanDavinci :wink:

3 likes

Ha, en ik denken dat hij mijlenvel jouw strot uitkwam.

2 likes

Reken rond de 3 tientjes, afhankelijk of je vlak of double domed wil. Je kan ze gewoon bestellen bij de Rob!

1 like

Maar dan nog erin ploppen :slight_smile:

Misschien maar eens wat mod tools aanschaffen in de toekomst.

Bij Monsterwatches kost zoiets rond de 60-70 euro extra. Los zal’t wel niet veel minder zijn dus. Probleem is ook dat je ‘m niet makkelijk te pakken krijgt. En of er iemand anders hier op’t forum het wil doen?
Het is eventueel inderdaad een leuk eerste modprojectje :wink:

1 like

Thanks voor deze tips. Wellicht ga ik idd Rob eens een email sturen, daar is de skx (die ik as maandag pas ontvang) ook recentelijk gekocht. Zelf iets van een mod aanbrengen lijkt me wel leuk, maar het glaasje vind ik net iets té om mee te beginnen (nul ervaring mee). Wellicht zelf eens een coin edge bezel of een insert proberen:-)

Dankie


De man in het filmpje vind ik wel een beetje onstuimig in zijn handelen.
En hoe meer ander gereedschap je hebt hoe beter het lukt (een fijne pincet, en rodico, caseback opener) maar dat is allemaal ook niet zo duur.

1 like

Verleden week mijn SKX009 voorzien van een Singel domed saffier met Ar coating bij Rob van Monster watches 55 euries incl plaatsen. Gelijk een Miltat Solid Presidential band erbij besteld voor 75 euro plus de verzendkosten en Rob was weer 138 euro rijker. Dus alleen een Saffier kost uit en thuis dus incl de verzending 63,50 euro. Ik heb een DD saffier op de SKX007 zitten en de Singel domed op de 009 . Naast elkaar legende en vergelijken is er weinig verschil te zien, alleen bij wat schuin inkijken vertekend de singel domed iets meer. Bij schuin inkijken in de DD saffier geeft deze iets meer diepte maar de verschillen zijn erg klein. Binnenkort wordt de SRP637 voorzien van een vlak saffier bij Rob. Persoonlijk denk ik dat vlak saffier het mooiste is. Maar dat zie ik binnenkort wel.

1 like

Thanks voor je tip. Is idd niet duur.

1 like

Ik neig naar een bol glaasje, maar vind vlak ook mooi.

Laten we wel wezen de DD blijft een schitterend glas en vertekend niet bij schuin inkijken. De Singel Domed moet iets meer vergroten maar dat is bij dit glaasje wat ik erin heb zitten echt niet te zien, de bolling is zo weinig dat het geen extra effect heeft op de vergroting. Vlak saffier vertekend er natuurlijk niet en dat is de beste optie als je geen vertekening in je watch dial wilt hebben. Succes!

1 like

Na het lezen van al jullie bevindingen en filmpjes/reviews online denk ik dat ik toch eerder voor vlak glas zal gaan. Staat wellicht meer toolachtig. Ik heb eerder een skx171 mod gehad met DD safier, mooi maar ook wat sjieker op een of andere manier. Denk dat vlak beter bij de 007 past, maar goed ik moet hem überhaupt nog ontvangen :slight_smile: Ik heb iig alvast een borealis isofrane besteld want dat is echt een mooie en zéér fijne strap. We gaan het zien.

2 likes