Saffier schoonmaken

Paar dagen geleden heb ik van @jeroenderee een saffier overgenomen, waarvoor dank :grin:. Nu heb ik bij het uitpakken in mijn enthousiasme een paar mooie vingerafdrukken op glas gemaakt. Nu vroeg ik mij af hoe Ik het saffier het beste schoon kan maken zonder de AR aan te tasten. Dacht zelf aan een microvezeldoekje en misschien wat schoonmaak alcohol. Weet alleen niet of dat kwaad kan.

1 like

Elke doek is meer dan genoeg. Ik raad aan geen middeltjes te gebruiken en als je toch een middel wilt gebruiken werken brillendoekjes goed en tasten AR niet aan. (type kant en klare waarvan je de verpakking open moet scheuren).

Gewone microvezel doek moet eigenlijk al genoeg zij n

2 likes

:question:

Saffier glas

Op welk horloge?

image

3 likes

Skx009, het is even wachten tot mijn tools binnen zijn en dan kan die erin. :grin:

1 like

Ook tijdens het plaatsen deze gebruiken :wink:

https://www.deonlinedrogist.nl/duoprotect-vingercondooms-medium-12st-p-16559.html

1 like

Heb latex handschoenen genoeg thuis liggen, mijn vriendin is verpleegkundige :grin:. Die was ik alleen even vergeten.

1 like

Alleen microvezeldoekje moet voldoende zijn.

Iets van glad katoen of een droog brilglas schoonmaakdoekje.

Gewoon met een brillendoekje of van die voorverpakte natte brillendoekjes als het niet lukt met een gewoon brildoekje.

1 like

Ultrasoon badje met afwasmiddel werkt ook perfect.
Handig voor brillen, horlogebandjes, sieraden etc.

Zolang het glas geen coating heeft kan het geen kwaad.
Maar een ultrasoon kan wel de ar coating aantasten.

Gelukkig ben ik geen ultra soon, even morgen een brillendoekje oppikken bij mijn ouders. Thanks voor de tips allemaal.

Likken en dan pleepapier. Joe!

1 like

Schuurpapier met fijne korrel.

1 like

Ik zou eerst grof doen.

Dit werkt bij mij geweldig

1 like

Dacht eerste even op de bandschuurmachine, dremel kan natuurlijk ook.

1 like