Saffierglas voor elk horloge?

Met enige regelmaat zie ik horloges die ik best leuk vind en zou willen hebben, maar dan zit er mineraalglas in. En dat wil ik niet, ik houd van saffier!

Hoe kom je erachter of er voor een horloge saffier verkrijgbaar is? Of zijn er bedrijven die sowieso voor elk horloge een saffier kunnen maken?

Let’s hear it!

1 like

Meeste horloges kun je denk ik wel saffier in (laten) zetten. Zal dan een generiek saffierglaasje zijn.

1 like

Ja, en dan heb je nog een paar leveranciers die speciaal saffier maken voor bekende horloges… bijv alle Seiko-duikers, maar ook Orient en Citizen. Crystal Times is er één, of Yobokies.

1 like

Zolang er een vlak glaasje in zit kun je dat vrij makkelijk vervangen door een vlak saffier. Zodra het een gebold glas is (en dat ook echt gebold moet zijn om ruimte te houden voor de wijzers) wordt het lastiger denk ik.

2 likes

En waar haal ik dan zo’n saffier?

Hier bijvoorbeeld:
https://www.cousinsuk.com/category/sapphire-watch-glasses

Of hier; dichterbij maar beperkter assortiment:

1 like

Thnx Wilko, maar waar mijn vraag om ging (wellicht niet duidelijk genoeg uitgelegd) is of het op voorhand mogelijk is om te zien of voor een bepaald horloge - dus voor aanschaf - een saffier verkrijgbaar is. Dus bv door het opgeven van een referentienummer. Om te voorkomen dat je iets koopt waarvoor geen saffier beschikbaar blijkt.

1 like

Dat is inderdaad lastig omdat de glasmaat eigenlijk nooit bij de specificaties staat. Dat weet je dus alleen zeker als iemand aftermarket saffier specifiek voor dat horloge aanbiedt :blush:

1 like

Meesten horloges van mij hebben plexiglas

1 like

Daar was ik dus naar op zoek :wink: Was er al bang voor, maar toch prettig als het bevestigd wordt :pray:

1 like

Dat is ook lekker, die kun je lekker makkelijk poetsen, zo weer als nieuw! :hugs: Btw: is dat standaard bij Invicta?

Dat is standaard bij vintage horloges :nerd_face:

1 like

Maar je hebt niet alleen vintage!

Ik heb goede ervaringen met horlogeglas.nl

1 like

Ok, thnx voor de tip :+1: