Marco_T
16 augustus 2014 om 13:20
1
Ik heb een Orient Ray onderweg en zit eraan te denken om er saffierglas in te zetten.
Nu steekt het standaard glas wat boven de bezelinsert uit, zoals hier te zien is
Met als voordeel dat de bezelinsert niet snel beschadigd, maar het nadeel dat het mineraalglas wel als eerste aan de beurt is.
Ofwel nu twijfel ik over het vervangen met het saffierglas qua dikte.
Standaard is de maat 31,0 x 3,00 mm en ik kan uit twee opties kiezen:
Dezelfde maat, maar dan steekt het dus uit en is tamelijk prijzig (zie hier http://www.orientuhren.de/sapphirecrystal-gasket-cememfem65-models-p-488.html?osCsid=62ems5bdedn35vnumqmqfrdj44 )
Een lagere maat, ofwel 2,40 mm hoog… maar dan zal het glas (waarschijnlijk) net iets onder de insert vallen en is uiteraard goedkoper.
Weet iemand toevallig hoe ver het glas boven de insert uit komt?
Wat zou je doen?.. de “hoge” 3,00 mm of de “lage” 2,40 mm?
Ter info, ik kan korting krijgen vanaf 5 stuks bij Orientuhren, maar vermoed dat er niet veel forumleden zijn die mee willen doen… of wel?
Ik vind 't best duur, kan horlogeglas.nl niets voor je betekenen?
Marco_T
16 augustus 2014 om 13:43
3
ticothijs82 Schreef:
Ik vind 't best duur, kan horlogeglas.nl niets
voor je betekenen?
Horlogeglas is ook niet goedkoop
Gelukkig kan ik het zelf plaatsen dus hoef ik enkel het glas te kopen. Maar 3,00 mm is niet overal verkrijgbaar, 2,40 mm wel
ik zou voor t dikkere glas gaan, tenzij je krasjes op de bezel insert niet erg vind. ik heb zelf nog nooit schade op saffierglas gekregen.
drex
16 augustus 2014 om 19:58
5
Is plexi misschien een optie?
Tja, ik ben de laatste tijd verzot op lekker dik
en bol plexi!!
Grt.
ticothijs82 Schreef:
Ik vind 't best duur, kan horlogeglas.nl niets
voor je betekenen?
Bij Rob kost dit volgens mij voor een duiker ook zoiets (ietsjes minder).
Ik zou gewoon voor de 3mm gaan.
Sorry, I never read it correctly. My apologies
Ik heb het zelf ook nog niet voor elkaar gekregen om Saffier te beschadigen op de randen… ik heb mijn vaders horloges ook voorzien van Saffier glas… ietsje dikker dan wat erin zat… vooralsnog zit er nog geen krasje op… en als je even terugzoekt in de topics die ik eraan gewijd heb… mag het een wonder heten…
hendrik
17 augustus 2014 om 15:57
10
MIjn waarde, een goed glas vervangen door een saffierglas van 60 euro?
Op een horloge van een paar honderd euro??
zucht, Hendrik
Marco_T
17 augustus 2014 om 16:33
11
hendrik Schreef:
MIjn waarde, een goed glas vervangen door een
saffierglas van 60 euro?
Op een horloge van een paar honderd euro??
zucht, Hendrik
Je hebt gelijk Maar dat hoort blijkbaar bij de WIS-dom, we “pimpen” tenslotte ook een Pepsibezel op een Vostok van 5 tientjes of voorzien een horloge met een leren band van factor 2…
Voor sommige is het als een spoiler op een Lada, maar dat zal de bestuurder worst zijn