Ik heb laatst een Vostok-Europe Rocket N1 aangeschaft. Helaas heeft dit horloge geen saffierglas, zodoende heeft het horloge binnen 3 dagen ook alweer een krasje op het glas. Weet iemand of er ergens saffierglas op te zetten is? Zoja hoe duur dat is en of het dat waard is?
Ik poets een lichte kras wel eens weg met ‘Brasso’.
De horlogekast even afplakken en een klein beetje Brasso op een poetsdoek en zachtjes uitpoetsen.
Misschien dat het helpt!!!
En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z
Ik poets een lichte kras wel eens weg met
‘Brasso’.
De horlogekast even afplakken en een klein beetje
Brasso op een poetsdoek en zachtjes uitpoetsen.
Misschien dat het helpt!!!
En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer
op.:z
Orologio Signaturis Temporis.
Euh, Coenraad, Brasso werkt enkel voor “sexy plexi”, maar ook voor “gewoon glas” ??? Zou mij sterk verwonderen, maar kom, het zou kunnen…
Da’s toch zo’n blauw-wit potje van - hofleverancier van the queen ???
We hebben dus saffier, mineraalglas (al of niet met een speciale behandeling, zoals Hardlex van Seiko) en plexi, wat volgens mij ook acrylglas wordt genoemd. Is er nog meer?
Verder neem ik aan dat acrylglas in verschillende kwaliteiten bestaat. Weet iemand of er tussen die verschillende kwaliteiten ook grote, principiële verschillen bestaan? M.a.w. is er een Rolls Royce onder de acrylglaasjes en een Lelijk Eendje, en al wat daar tussenin in zit? Of om een beetje meer in stijl te blijven, een Vacheron-acryl en een Casio-acryl?