een vraag over een Saint honore coloseo moonphase met pvd op de bezel.
Nou heb ik een heel licht krasje op de bezel en wanneer het licht er op een bepaalde manier opvalt dan wordt dat krasje donker om te zien.
Het is een rosé pvd bezel.
En het krasje is er niet doorheen, dus je ziet gewoon nog de rosé kleur.
Maar wat mij irriteert is dat ik me dus op dat krasje ga concentreren en daardoor het horloge tegelijk een stuk minder mooi vind.
Nou heb ik al gelezen op dit forum dat je pvd niet kan polijsten.
Maar dat ging er meer over wanneer er een diepe kras in het pvd zit en je de zilveren ondergrond ziet.( dit is dus bij mij niet het geval.)
Is het in mijn geval dan nog mogelijk om het door een juwelier iets bij te laten werken door te poetsen of heel licht te polijsten.
ouch! reden dat ik horloges met coating zoveel mogelijk oversla.
ben totaal geen expert, maar als t zo oppervlakkig is, en de laag dik genoeg, zou voorzichtig met cape cod overheen gaan kunne helpen om dat donkere weg te krijgen?
ouch! reden dat ik horloges met coating zoveel
mogelijk oversla.
Begrijpelijk, maar de ene coating is de andere niet. Sommige zijn beresterk (Damasko), andere niet. Zie verder.
ben totaal geen expert, maar als t zo oppervlakkig
is, en de laag dik genoeg, zou voorzichtig met
cape cod overheen gaan kunne helpen om dat
donkere weg te krijgen?
Niet doen. Ik heb dat eens geprobeerd met een PVD-vergulde Frédérique Constant.
Resultaat: “goud” begonnen te verdwijnen, RVS kwam te voorschijn. Doorgepoetst tot alle “goud” er af was. Vond het toch al een horloge van niks, dus geen grote spijt.
ouch! reden dat ik horloges met coating zoveel
mogelijk oversla.
Begrijpelijk, maar de ene coating is de andere
niet. Sommige zijn beresterk (Damasko), andere
niet. Zie verder.
Dat had ik ook al begrepen. PVD vs DLC e.a. Maar toch, ik begin er niet zo snel meer aan.
ben totaal geen expert, maar als t zo
oppervlakkig
is, en de laag dik genoeg, zou voorzichtig met
cape cod overheen gaan kunne helpen om dat
donkere weg te krijgen?
Niet doen. Ik heb dat eens geprobeerd met een
PVD-vergulde Frédérique Constant.
Resultaat: “goud” begonnen te verdwijnen, RVS kwam
te voorschijn. Doorgepoetst tot alle “goud” er af
was. Vond het toch al een horloge van niks, dus
geen grote spijt.
Bedankt voor het delen :)-D Dan zal ik dat ook niet op mijn FC gaan proberen om de haarlijntjes eruit te krijgen. Dacht dat 10micron 't wel zou aankunnen. Afblijven dus!