Sale

We kennen natuurlijk allemaal de sale in de modebranche en noem maar op, wat ik me afvraag is er ook een moment van sale in de horloge/juweliers branche op enig moment? met andere woorden wanneer is het beste moment om je heilige graal te bemachtigen met een serieuze korting? En wanneer moet je zeker weg blijven bij de juwelier?

Groet Roel.

Volgens mij is er op dit moment op behoorlijk wat plekken sale (geweest)!

Ik heb zelf op 2 plaatsen geprofiteerd: bij Christopher Ward is de sale gisterenavond om 0.00 uur beeindigd, bij Eugene van Baal zijn er sinds donderdagavond extra horloges afgeprijsd op de website. Heb daar gisterenochtend m’n nieuwe TAG Heuer Aquaracer 500m. lapisblauw opgehaald.

Grt. Marco

Volgens mij heb ik in de maand december bij verschillende juweliers opruiming in de etalage zien liggen.
Van Baal heeft wel leuke horloges in de aanbieding.
Ik denk dat het ook een beetje afhangt wat je zoek en in welke prijsklasse,
Wat ik me wel altijd afvraag, wat zijn de marges. Als een Tag heuer van 5100 euro nu voor 3550 weg gaat.
Ik weet het advies prijzen, maar toch.
Laatst zag ik in Leidschendam een Oris Big crown X1 calc van 3050 euro (advies) weg gaan voor 1550 euro. Das toch een flinke korting.

Zag vandaag dat juwelier Van Koningsbruggen in Zoetermeer (Stadshart) sale heeft. Kon maar even heel kort in de etalage kijken. Maar zag wat Rado, Tissot en wat nog wel opviel was een Longines Legend Diver. Heb de prijs even niet meer paraat. Ben zelf niet geïnteresseerd in dit model. Maar hij was dus afgeprijsd. Misschien als je in de buurt bent en er toevallig al eens een wilde…

Je kunt vrijwel altijd 10 Ă  20% korting krijgen, maar een heilige grail met 40 of 50% is in mijn ogen niet haalbaar .
Dan praat ik wel over de topmerken ,zoals Omega, Rolex etc.

Schaap & Citroen heeft gehele Sinterklaas, Kerst & Ou/Nieuw periode kortingen gehad van 30-40% op behoorlijk wat merken. Ook Omega, JLC. IWC, etc…

Zou toch leuk zijn om een topic te starten waar wij elkaar kunnen tippen indien je een leuke aanbieding tegen komt waar je zelf toch geen gebruik van wil gaan maken.

Dat gebeurd hier toch al?

Leon Martens heeft momenteel sale.
Niet alleen de “onverkoopbare” maar ook de courante klokken krijgen nu korting.
(B.V. de JLC reverso 1931 van 7.1K voor 5K)

1 like

Listprice van de JLC Reverso 1931 is €6250…dus vraag me af of ze niet eerst opgeprijsd zijn…

Alvast rekening gehouden met de prijsverhoging :smile:

Oh ja?!

http://www.jaeger-lecoultre.com/NL/en/watches/grande-reverso-ultra-thin-1931/2788570

Flink gestegen zeg…
http://www.fratellowatches.com/jaeger-lecoultre-grande-reverso-ultra-thin-tribute-to-1931-review/