De stalen sloffen van deze broertjes mogen samen in bad - gezellig met een kaarsje erbij
Wie doet nog meer zijn banden regelmatig in de ultrasoon?
De stalen sloffen van deze broertjes mogen samen in bad - gezellig met een kaarsje erbij
Wie doet nog meer zijn banden regelmatig in de ultrasoon?
Hier vooral de bracelets van anderen, voor ik er aan verder werk.
En dan nog is de parfum lucht er vaak nog niet uit.
Mijn eigen bracelets hebben doorgaans genoeg aan een warm sopje. Draag er maar weinig; alleen op beide Seiko’s en op de Speedy - alle 3 seizoens-afhankelijk.
Ik draag met name de explorer ii en de bb58 in roulatie en altijd op staal. Dus wel goed om regelmatig de drek eruit te trillen denk ik. De rolex is 22 jaar oud en de band heeft al wat rek, dus die heeft zeker wat baddertijd nodig af en toe.
Alleen mee onder de douche. Zo ranzig ben ik niet van mijzelf. Bijbehorende horloge is altijd wel minimaal 100m WR.
Dat doe ik dan weer nooit…
Douchen wel, maar niet met horloge om
Nog niet. Is die Blaupunkt een beetje een knap ding daarvoor?
Of in de zomer even onder de warme kraan, zo handwarm alle schakels even uitspoelen.
Ja prima simpel ding!
Hoe kun je drek in een horlogeband krijgen? Werk je ernee in de tuin?
Was een litteraire overdrijving… Het gewone vet/vuil van de huid is bedoeld. Verzameld met deskdiven en soms ook wel een klusje in de tuin.
Kijk maar eens in de binnenkant van de clasp van een horloge wat je regelmatig draagt.
Ja, inderdaad.
Ach ja, die drek is mijn eigen drek en als ik naar mijn horloges kijk valt het ook wel mee. Ik kijk wellicht met een iets minder kritisch oog dan de puristen hier…
Ze gaan wel mee onder de douche en in de jacuzzi dus wellicht dat dat het nog wat schoonweekt. En nee, ik spoel ze daarna niet af met lauwwarm water om het chloor eraf te spoelen
Het idee is slijtage in de links voorkomen veroorzaakt door dat vuil, niet dat het optisch vies is…
Ik hoop dat dit als grap bedoeld is…
Hoe kan RVS slijten door vuil dat veel zachter is? Ik denk dat links vooral slijten doordat ze tegen elkaar bewegen en schuren.
Nee hoor geen grap. Naar mijn beste weten hollen links uit door schurende effect van vuil, niet door direct contact rvs-rvs. Soort schuurpasta. Anders zou ik ze niet in de ultrasoon doen.
Het zal mijn tijd wel duren als dat echt het geval is. Lichaamsdrek die mijn hologebanden compleet uitschuurt…
Kijk maar eens naar de topics over jubilee restauraties…
Maar voor verse horloges loopt t zo’n vaart niet, maar mijn oude Rolex oyster heeft echt al wat wear.
De enige keer dat ik mijn horloge en band zeer goed reinig is als ik er mee in zee gezwommen heb. Hoewel ik dan meestal een Casioak, Casio Duro of een Vostok draag. Die kunnen wel wat hebben. En een AliExpress bracelet maak ik me al helemaal niet druk over.
De topic titel doet vermoeden dat je samen met je horloge in een ligbad gaat liggen. Samen in een ultrasoon bad is wat krap
Zo’n vaart zal het inderdaad niet lopen maar je drek trekt wel vuil aan, miniscuul kleine zandkorrels etc. Dat is wat slijtage veroorzaakt.
Nog even afgezien van het yukkie aspect
Kleren gooi je ook in de was, toch?