Samenraapsel uit de hobby doos

Weet niet hoe het bij anderen is, maar ik heb dus één grote doos waar alle horloge gerelateerde onderdelen (horlogebandjes, pinnetjes, reserve onderdeeltjes, etc) in liggen.
Qua systeem ligt dit georganiseerd op ‘datum van binnenkomst’. (vrij vertaald: nieuwe meuk bovenop oude meuk…)

Afgelopen middag had ik wat zeldzame tijd om deze doos weer eens om te keren. De romanticus in me wil dan verbintenissen sluiten tussen de misfit’s. Even de kneusjes en de outlaw verbinden.

Zo droeg ik dus vanmiddag een tijdje een oude Seiko Kinetic Sports 150, zonder wijzerplaat, op één van de schreeuwerigste nato’s verkrijgbaar. Gewoon omdat het kan.

Deze oude Kinetic had veel beweging nodig om vervolgens weinig energie vast te houden, maar dat mocht de pret niet deren.

Hebben meer mensen wel eens zo’n dr. Frankenstein moment? Zo ja, show me please??

14 likes

Ik vind m wel gaaf! Maar hoe werkt dat met die dagschijf. Ik zie zowel Spaans als Engelse dagaanduiding. Is dit gebruikelijk?

2 likes

Deze Seiko’s bieden de keuze tussen twee talen. Bij mijn SKX009J is dat ofwel Engels, ofwel Kanji/Japans. Kwestie van even een klikje doordraaien bij de snelverzetting.

2 likes

Weer wat geleerd. Leuke feature! Zijn er meer fabrikanten die dit doen?

1 like

Inderdaad bij de meeste Seiko’s met dag en datum aanduiding zo. De dag schijf draait snachts altijd twee posities verder, dus als je ‘m bij instellen op engels zet, blijft ie ook altijd engels aangeven.

Ja hoor, Citizen doet dit ook. De forum lieveling NY-duiker bijvoorbeeld:

3 likes