Hallo,
Ik heb reeds jaren een Junghans Mega 1000, die met zwarte metalen kast, rubberen band en zwarte display.
Prima horloge, maar ik wou graag ook de glanzend, metalen versie met klaar display.
Deze zou beter afleesbaar zijn en meer présence hebben aan de pols, de zwarte is echt low profile.
Er stond een te koop op 2dehands.be, met metalen band.
Na enige mails en telefoongesprekken heen en weer, heb ik hem aangekocht.
Een week later kon ik ophalen in een postpunt.
Het horloge werd aangeprijst als prima, maar gebruikt, zonder defecten of problemen.
Niet dus, geen geluid, een display met te veel contrast, dus moeilijk afleesbaar bij volle licht. Je moet echt met de pols draaien om het display te lezen.
Ik heb het deksel er af gehaald omdat ik weet dat er 2 veertjes omhoog steken uit het uurwerk naar de gong in het deksel. Als die ontbreken heb je geen geluid.
Er ontbrak inderdaad een veer, maar ik kon het gelukkig uit de kast plukken en terug monteren. En er was geluid.
Het contrast kan je volgens het handboek ook aanpassen tussen 0 en 15.
Het stond echter reeds op 2 en door het op 0 te zetten was het slechts een kleine verbetering, maar nog ver van ideaal. Met het zonlicht buiten zie je echt onvoldoende, eigenlijk zie je te veel! Het hele display is verlicht, overal 8888.
Dan ben ik gaan experimenteren, de gebruikte metalen polsband er af en de zwarte rubberen er op.
Het quartz uurwerk met klare display kon vrij makkelijk uit de kast gehaald worden en hup dat met het zwarte display er in!
Klaar, een unieke versie, want normaal heb je bij een zwart display ook zwarte randen langs het glas, terwijl ik de zilveren rand combineer met het zwart display.
Best geslaagd volgens mij.
Mogelijk kan ik nog een vervang uurwerk aankopen bij junghans om terug 2 operationele horloges te hebben. Tenminste als de prijs correct is.
[URL=http://s988.photobucket.com/user/klongy/media/imagejpg2_zps998b4655.jpg.html][/
Hierbij een oude foto van een van de donoren