Samsung Galaxy Gear watch

Arie Kabaalstra Schreef:

Er is een Brit die een “opwindradio” heeft
uitgevonden… 't ding werkt zonder batterijen… je
moet em opwinden, en dan doet ie 't een poosje…
er zijn ook opwindzaklampen… Ik vindt dat wel
mooie technologie… ik denk dat de techniek
erachter vergelijkbaar is met Kinetic…
mechanische arbeid omzetten in electriciteit… als
ze dat nou eens hoger op de ontwerpagenda zouden
zetten… jee… wat een gave apparaten zouden we
dan krijgen…

ik ben best wel een gadgetfreak, getuige de Psion
5 die nu naast me ligt… geweldig apparaatje… ik
gebruikte em om artikelen te schrijven voor een
verenigingsblad, om kleppen te stellen van mijn
motor… Excel hielp me met het uitrekenen van de
juiste stelringen en hoedjes… alleen jammer dat
er geen telefoons meer zijn met infrarood
communicatie… ik had in 2002 al mobiel internet…
zat in de file emails te versturen… keek op
vakantie met de motor hoe het weer de volgende dag
zou zijn… schreef mails naar huis… dat soort
dingen… en… een Psion heeft een beter
toetsenbord dan welke smartphone of Tablet dan
ook… ECHTE toetsen… :slight_smile:

gek genoeg… wil ik om mijn pols gewoon een
horloge dat de tijd aangeeft… als ik wil weten of
er mail is… dan kijk ik wel even op mijn
telefoon…

UR not alone :slight_smile:

Heet die man toevallig Trevor Baylis? Heb van hem een opwindbare zaklamp, radio, mediaspeler. Geen gedoe met lege batterijen of wolken in de lucht. Gewoon ff crank crank en hij kan er weer tegenaan. Daarom ook mijn voorkeur voor een rotor boven zonnecellen e.a.

Ik was begonnen met de Psion 3. Scriptie en verslagen geschreven. Wat je met een paar KB wel niet allemaal kon :+

IR mis ik vooral nu als afstandsbediening. Hoewel sommige merken die nu juist weer terugbrengen. Een app en al je hifi ligt aan je vingertoppen. En geen Logitec ofzo, maar gewoon tijdens reclames ff mail kunnen checken of Horlogeforum checken :wink:

Mobiel internet, vanaf 1999, maar dat was alleen WAP. En IR modem via mobiel. Maar dat ging traaaaag. Moet je geen Youtube mee willen kijken.

Laatste tijd is wel het gadgetniveau wat omlaag gegaan. Geen Google Glass ofzo meer besteld. Dat zou 10 jaar geleden wel anders zijn geweest… worden een jaartje ouder :+

Oh ja, ik was ook altijd pre fysieke toetsenborden geweest. Maar met de steeds beter wordende touch schermen en software vind ik 't compacte ook wel weer prettig.

Over 5 jaar is zo’n horloge doodnormaal lijkt me. Ga maar na, de iphone is er tenslotte ook nog maar een paar jaar…

Ik vind het een erg interessant concept. Voorlopig zie ik mezelf er nog niet mee lopen, want ik ga niet met twee klokjes lopen :slight_smile:

motormuis Schreef:

Over 5 jaar is zo’n horloge doodnormaal lijkt me.
Ga maar na, de iphone is er tenslotte ook nog maar
een paar jaar…

+1, alleen kan zo een klein schermpje nog een struikelblok zijn voor sommigen. Voor anderen is het ideaal. Gewoon om alleen mee te bellen is toch lekker handig? Of als je em combineert met een soort Google Glass, dan is een groot scherm ook niet meer nodig.

De Psion5 wat een geweldig ding was dat. Ik weet nog wel dat de vader van een vriend van mij er 1 kreeg van uit zijn werk. Was nog nooit zo jaloers geweest op iemand. Helaas was ik een jaar of 10 en was de Psion 5 ver buiten mijn bereik.

Jordi91 Schreef:

De Psion5 wat een geweldig ding was dat. Ik weet
nog wel dat de vader van een vriend van mij er 1
kreeg van uit zijn werk. Was nog nooit zo jaloers
geweest op iemand. Helaas was ik een jaar of 10 en
was de Psion 5 ver buiten mijn bereik.

toetsenbord was echt top op dat ding. gewoon laptoptoetsen (tu)

en el backlight was ook top natuurlijk.

Drie redenen om dit ‘horloge’ niet te kopen volgens JP Mangalindan, tech-writer van Fortune.

Ik ben het met hem eens, en vind het design niets. Als ik zo’n verlengstuk-schermpje in een horloge zou willen passen is het in een horlogebandje. Als een soort van ticker-tape, om de korte versies van berichten te lezen.

Benieuwd naar de vervolgexemplaren.

Gr Han

de schrijver van dat artikel heeft dus zo ongeveer dezelfde bezwaren als ik…:slight_smile:

allerhande Apps…Evernote?.. dat is een text editor… hoe moet je op zo’n kreng typen dan?.. via je Tablet, met Bluetooth?.. Bluetooth is in mijn ogen ook zo’n standaard die maar niet van de grond wil komen…omdat het niet naar behoren werkt…

eigenlijk… Wil ik gewoon weer Infrarood op mijn telefoon… en een nieuwe Psion met Amoled multitouch scherm…

dream-mode : een 6"superAmoled scherm op mijn Psion, en in plaats van Epoc, Android als OS… dan heb je een 6" tablet met een ECHT toetsenbord… ik kon, toen ik het apparaatje nog dagelijks gebruikte gewoon 5 vingers blind typen met dat ding… probeer dat maar eens met een Tablet… Blind typen… gaat echt niet lukken…
in de tijd van de Nokia N95 kon ik via IR gewoon het internet op… Mails lezen… surfen… faxen… noem het maar op…

zoals ook aangegeven in het artikel op tech fortune, gaat de accu maar een dag mee… dagelijks dat kreng aan het infuus… mijn Samsung Galaxy gaat ééns in de 3 dagen aan het infuus… meer is niet nodig… en ik surf regelmatig, kijk meerdere keren per dag in mijn mailbox…

de smartwatch doet niets wat je telefoon niet kan… en je telefoon is voor heel veel dingen veel practischer… kortom…wat voegt het toe?.. NIETS… zo denk ik erover… ik wil best gadgets… maar dan moet ik er wat mee kunnen…

Nou ik moet zeggen dat ik best verrast bent door de functionaliteit van de Galaxy Gear
http://www.kopengalaxygear.nl/galaxy-gear-komt-25-september-nederland-299-euro/
, alleen jammer dat het alleen werkt met de Galaxy smartphone.