Samsung Galaxy Gear watch

Voor de techies onder ons :slight_smile:

http://tweakers.net/reviews/3187/1/samsung-galaxy-gear-voorloper-van-een-nieuwe-revolutie-inleiding-tijd-voor-een-nieuwe-inkomstenbron.html

Voor de toekomst heeft zoiets zeker potentie lijkt me, nu heb ik er nog teveel het casio afstandsbediening gevoel bij.

Wel leuk gebruik van materialen, brons/koper, stoffen band. Voor om de andere pols?

Ik ben echt groot liefhebber van elektronica en gadgets. Maar vraag me af wat dit nu nog met HORLOGE’S te maken heeft. Voor mij voelt dit meer als een verlengstuk van je telefoon.

Zouden horlogeliefhebbers hiermee gaan lopen?

Ik betwijfel het…

Maar zodra apple met z’n variant komt zal de hype wel op gang komen

Ik hoop dat Apple hem dan presenteert met een mooie blonde vrouw…

Ik vind het fantastisch, de ontwikkeling van smartwatches is denk ik erg goed voor de horloge industrie. Het zou zomaar een historisch punt kunnen zijn, zoals ook de ontwikkeling van het quartzhorloge dat was - wie weet moeten de grote horlogemerken dadelijk ook mee, willen ze over 10 jaar nog bestaan. Een Omega smartwatch… Ik kan niet wachten :slight_smile:

Maar ook ongelofelijk dat de Samsung Galaxy Gear dus niet waterdicht is… Kun je er dus niet eens mee sporten (als het een sport is waar je bij transpireert tenminste).

Toch denk ik dat als de grote merken als Omega mee gaan doen het al helemaal niks wordt. Die lopen op het gebied van digitaal te ver achter. Nee geef mij maar gewoon een mooi mechanisch horloge :slight_smile:

Toch zijn er wel grote merken die ook mobiele telefoons maken, zoals Tag Heuer:

http://www.tagheuer.com/int-en/home

Klik op menu- products- mobile phones

Zoals ik het zie…

Leuk gadget zo’n smartwatch… maar je moet het kreng zo’n beetje elke dag opladen… dus weer gekloot met een adapter… NOG een adapter… want je GSM ligt ook al zo’n beetje om de dag aan het infuus…

Nee… dan heb ik liever gewoon een handopwinder… die is in de tijd dat je dat klotesnoertje eindelijk ontwart hebt al lang een breed opgewonden… je vriendin is dat dan ook nog steeds… (:smiley:

zelfs al zou je geen geduld hebben en vrezen dat bij je partner de opwinding verdwijnt als je je horloge opwindt…nou en… dan doe je dat de volgende morgen… je telefoon en smartwatch moeten uren aan het infuus… je horloge is in een paar seconden klaar voor gebruik.

op vakantie/zakenreis of van huis om andere reden?. geen extra gesleep met adapters…

een OPWIND TELEFOON … DAT ZOU NOG EENS EEN INNOVATIE ZIJN!!!

opwindtelefoon: hier staat er eentje te koop :

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-overige/m710986537-zeer-oude-opwind-telefoon-jydsk.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Heb ik al… zonder dollen…

Maar… Ik poneer even de “Paradox van Kabaalstra”: " Kijk naar wat je niet ziet… dat wat je wel ziet, weet je immers al"…

Wat weten we van Smartphones en smartwatches… 't zij batterijvreters… wat zien we niet… een optie om de oplaadbehoefte terug te dringen, of weg te nemen…

Zenith* Schreef:

Toch zijn er wel grote merken die ook mobiele
telefoons maken, zoals Tag Heuer:

http://www.tagheuer.com/int-en/home

Klik op menu- products- mobile phones

Ja, maar soms kan zo een uitstapje ook behoorlijk tegenvallen…

Zag Elysium waar Jodi Foster een Bvlgari “horloge” droeg. Wat een koelkast en een lelijk ding vond ik dat!

De spaceship vond ik nog wel gaan

Maar klokje… kan er helaas geen plaatje van vinden.

Vind ik zo iets veel geslaagder kwa ontwerp en design.

Arie Kabaalstra Schreef:

Zoals ik het zie…

Leuk gadget zo’n smartwatch… maar je moet het
kreng zo’n beetje elke dag opladen… dus weer
gekloot met een adapter… NOG een adapter… want
je GSM ligt ook al zo’n beetje om de dag aan het
infuus…

Nee… dan heb ik liever gewoon een handopwinder…
die is in de tijd dat je dat klotesnoertje
eindelijk ontwart hebt al lang een breed
opgewonden… je vriendin is dat dan ook nog
steeds… (:smiley:

zelfs al zou je geen geduld hebben en vrezen dat
bij je partner de opwinding verdwijnt als je je
horloge opwindt…nou en… dan doe je dat de
volgende morgen… je telefoon en smartwatch moeten
uren aan het infuus… je horloge is in een paar
seconden klaar voor gebruik.

op vakantie/zakenreis of van huis om andere
reden?. geen extra gesleep met adapters…

een OPWIND TELEFOON … DAT ZOU NOG EENS EEN
INNOVATIE ZIJN!!!

Tja electronica en energie… blijft een strijd.

Maar de nieuwe generatie smartwatches hebben wel 1 pluspunt: Bluetooth 4.0. Een heel stuk zuiniger dan de vorige versies. En combineer dat met e-paper en je hebt best een zuinige klok. Zou leuk zijn als ie ook LED of EL verlichting zou hebben. Helaas hebben niet alle dat :frowning:

Maar ik vind het ook jammer hoor dat ze afhankelijk zijn van een snoertje voor bijladen. Liefst iets van Kinetic of Solar of minstens de tijd te kunnen blijven weergeven.

Net als m’n vakantie telefoon :wink:

Ja… een Telefoon met ingebouwde SolarPanel… dat zet in elk geval wat zoden aan de dijk… alleen jammer dat ie meestal in een donkere broekzak of tas zit… maar als je er bewust mee omgaat… dan kun je em wel behoorlijk opgeladen houden denk ik…

Frot die technology in een “smartwatch” en misschien krijg je een apparaat dat werkt… je zult het net zien… op het moment dat je een belangrijk bericht verwacht… of krijgt… Smartwatch plat… fijn…

Kinetic, Solar… ja… dat soort technology moet je eigenlijk wel hebben om de afhankelijkheid van een stopcontact terug te dringen…

Ik ben wel een man van gadgets. Lange tijd volg ik de ontwikkeling. Ook deze mobiele horloges zullen in de toekomst wellicht kleiner en fijner worden. Over 10 jaar heeft iedereen er eentje :wink:

Marco V Schreef:

Zouden horlogeliefhebbers hiermee gaan lopen?

Nee, gadgetfreaks wel.

Arie Kabaalstra Schreef:

Ja… een Telefoon met ingebouwde SolarPanel… dat
zet in elk geval wat zoden aan de dijk… alleen
jammer dat ie meestal in een donkere broekzak of
tas zit… maar als je er bewust mee omgaat… dan
kun je em wel behoorlijk opgeladen houden denk
ik…

Frot die technology in een “smartwatch” en
misschien krijg je een apparaat dat werkt… je
zult het net zien… op het moment dat je een
belangrijk bericht verwacht… of krijgt…
Smartwatch plat… fijn…

moet je em.alleen niet onder n mouw dragen zoals ik deed. 2 solars uitgeput

overigens, die silar panel is echt als backup voor nood. zelfs als ik em aan mn sportbandje draag en de zon schijnt laadt ie em amper bij. hij raakt hooguit minder snel leeg. als ie uitstaat lukt t m wel om te laden. maar tja… ben je niet bereikbaar. dus ook op dat gebied valt er nog van alles te verbeteren.

Kinetic, Solar… ja… dat soor:?t technology moet je
eigenlijk wel hebben om de afhankelijkheid van een
stopcontact terug te dringen…

ik hoop ook dat t meer komt solar lijkt de overhand te krijgen vanwege compactheid. geavanceerde kinetics (gps, gsm, etc.) ben ik nog niet tegengekomen. hooguit n stopwatch en alarm, maar ik wil meer :smiley:

Sprinter Schreef:

Ik ben wel een man van gadgets. Lange tijd volg ik
de ontwikkeling. Ook deze mobiele horloges zullen
in de toekomst wellicht kleiner en fijner worden.
Over 10 jaar heeft iedereen er eentje :wink:

en ook n bril :wink:

http://www.google.com/glass/start/

Er is een Brit die een “opwindradio” heeft uitgevonden… 't ding werkt zonder batterijen… je moet em opwinden, en dan doet ie 't een poosje… er zijn ook opwindzaklampen… Ik vindt dat wel mooie technologie… ik denk dat de techniek erachter vergelijkbaar is met Kinetic… mechanische arbeid omzetten in electriciteit… als ze dat nou eens hoger op de ontwerpagenda zouden zetten… jee… wat een gave apparaten zouden we dan krijgen…

ik ben best wel een gadgetfreak, getuige de Psion 5 die nu naast me ligt… geweldig apparaatje… ik gebruikte em om artikelen te schrijven voor een verenigingsblad, om kleppen te stellen van mijn motor… Excel hielp me met het uitrekenen van de juiste stelringen en hoedjes… alleen jammer dat er geen telefoons meer zijn met infrarood communicatie… ik had in 2002 al mobiel internet… zat in de file emails te versturen… keek op vakantie met de motor hoe het weer de volgende dag zou zijn… schreef mails naar huis… dat soort dingen… en… een Psion heeft een beter toetsenbord dan welke smartphone of Tablet dan ook… ECHTE toetsen… :slight_smile:

gek genoeg… wil ik om mijn pols gewoon een horloge dat de tijd aangeeft… als ik wil weten of er mail is… dan kijk ik wel even op mijn telefoon…