Goeiedag,
Ik heb dus een samurai blue lagoon gekocht. Dit was vorig jaar… maar nu ik een vakantie gepland heb zou ik deze willen aandoen en er de zee mee induiken… is zout water slecht voor het horloge en een no no of kan het horloge dit hebben?
Alvast een plaatje:
Ja van zout water gaat staal roesten. Maar als je hem er na afspoelt met zoet water moet dat geen probleem zijn.
Zout , chloor een modderpoel ,ga met mijn duikers gewoon overal mee in .Spoel deze wel altijd na met wat schoon water .
Zoals al vermeld hierboven, waterdicht is waterdicht!
Spoelen met gewoon zoet/kraan water is wel noodzakelijk!
Gast, het is een duikhorloge.
Ik zou wel even de WR laten checken, maar hij is ervoor gemaakt. Letterlijk.
Geweest. Mocht je het zeker willen weten kan je het altijd even laten waterdicht testen.
In principe zal in 99.9% van de gevallen het helemaal prima zijn, maar als er een modder/slager aan gezeten heeft , of je kroon een tik gehad heeft kan ie toch niet meer waterdicht zijn.
Verder na zout/chlooor water afspoelen met schoon zoet water en het is goed. Zo’n ding van een paar honderd ballen is het ook niet einde wereld mocht er iets van pitting ontstaan tussen de bezel en de kast…
Over waterdichtheid ben ik wel zeker… alleen zou ik het jammer vinden als het zout de bezel aantast… dus even spoelen achteraf is ok?
Mvg
Ja na het zwemmen in zee gewoon even goed spoelen met kraan- of zoet water en dan zou het geen probleem moeten vormen!
Ja
Tijdens het spoelen de duik ring ff draaien zodat alle zandzooi er goed uit gaat.
Gewoon dragen in de zee op het strand en in de modder en onder de douche geen probleem.
Ik heb hele oude Seiko’s en die gaan nog steeds in de zee enz.
Het zijn duikers en je hoeft ze echt niet meteen af te spoelen!
Je zweet zit ook zout in!
Mijn Samurai is mee geweest naar Griekenland 2 jaar geleden en heeft daar elke dag van de 3 weken in de Zee gedobberd met mijn lichaam eraan vast.
Na iedere dag Strand het horloge afgespoeld met koud water uit de kraan loopt hij nog steeds (waterdicht…) te spinnen…
Supermooi zomerhorloge trouwens.
Vrij simpel toch; eerst strand & zee. Naspoelen 's middags in zwembad. Voor diner ff douchen. Eventuele drank- en etensresten spoelen de volgende dag wel weg.
Vóór vertrek even naspoelen onder de kraan en klaar is kees