Samurai + spring bars + zuludiver

Hoi …

heb een Samurai overgenomen met wat krasjes ed die ik aan het opknappen ben. een van de zaken die daarbij horen is een nieuwe strap.

ik heb deze strap ervoor gekocht.

Probleem stelt zich:

ik wil de band op de Samurai zetten, maar de (dikke!) originele spring bars willen niet in de strap. de andere 22mm spring bars die ik heb (1,5mm? standaard spul) lust hij niet. Die vallen er zo weer uit. Misschien ook door de doorboorde lugs?

Wat is de oplossing, spring bars van 24mm kopen en proberen of die dan willen blijven zitten in de lugs?

Of heb ik gewoonweg de verkeerde strap gekocht - waardoor deze niet op een Samurai (en diens dikke spring bars) kan?

Dat maakt toch niet uit? Ze hoeven er niet strak in te zitten. Gewoon die van 1,5 ertussen en bevestigen aan het horloge. :+1:t3:

dan valt alles eruit … : / uit de Samurai zijn lugs bedoel ik dan…

1 like

Gebruik je wel 22mm pushpins? Die zouden moeten blijven zitten… ben bang dat de 1,5mm pushpins die je nu gebruikt misschien wel 20 of 21mm zijn ipv 22.

ze kwamen toch uit een zakje waar 22mm op stond.

de spring bars van de samurai zijn (niet ingedrukt) ongeveer 25mm lang. de andere, dunnere spring bars zijn identiek van lengte maar blijven niet zitten.lijkt of ze (doordat de doorboring in de lugs ook 1,5 of zo is) in de rug verdwijnen :frowning:
zit ik met zo een (dure) strap …

Rob van Monsterwatches heeft misschien nog springbars die uitkomst kunnen bieden. Hij verkoopt banden waar de kraagloze fat spring bars van Seiko niet inpassen en heeft (had?) spring bars die dun zijn, maar met een brede kraag.

Deze zijn gemaakt daarvoor: https://www.utewatchco.com/products/seiko-thin-spring-bars-20mmx1-78mm-double-flanged-with-fat-1-1mm-ends

1 like

Thanks!

Jammergenoeg is de 22mm uitverkocht!

Ah, poging 2 dan… :wink:

2 likes

thanks - ze zijn besteld.
ik kijk ernaar uit (zal wel nog enkele dagen duren) !

2 likes

Hallo Bartman,

Kun je laten weten als je ze hebt ontvangen en wat de kwaliteit is?

1 like

zal ik doen. Ik verwacht (hoop) deze week

1 like

Vandaag dus al :slight_smile:

Ze doen het prima!

2 likes

Bedankt voor de terugkoppeling. Heb ze inmiddels ook besteld. Benieuwd hoe lang de springbars onderweg zijn.

Vandaag de springbars ook bij mij aangekomen, inderdaad goede kwaliteit. Precies 1 week onderweg geweest vanuit Amerika.

Eind goed al goed :slight_smile:
ik heb wel eetje spijt dat ik geen crafter blue op m’n samurai heb gezet… die curved ends van die rubber strap lijken me wel knap …

1 like

Al doende leren we… :see_no_evil: