San Marino, wie heeft er ervaring mee?

Cari Amici

Een vraag die me al lang bezighoudt, is waar (ter wereld) je het gunstigst je droomhorloge koopt…

Twee korte voorbeelden: een Omega Seamaster Coax op het vliegveld in Kuala Lumpur (bij de AD) was zomaar €1300 goedkoper dan ie hier was, en op Curacao kostte een Planet Ocean Chrono omgerekend zomaar ruim 2 mille minder. Dan is je vakantie dus gratis… Hieraan kleven echter wat haken en ogen (importgedoe), vandaar onderstaande vraag:

Is er op dit gewaardeerde forum ervaring met (AD) juweliers in San Marino (in Italie, voor wie het niet wist)? Belastingvrij, geen import/export-gedoe, geen ongunstige dollarkoers, en niet zo gek ver weg (als je vaak in Italie komt)…

Ik koop andere goederen in San Marino en dat scheelt mij 30 tot 40 %.
3 a 4 dagen in huis en geen invoer en inklaar ellende.

1 like

Dit is mijn enige ervaring met San Marino. Ik was erbij!

8 likes

Ik herinner me een Rolex dealer(tje), ergens onderaan, maar vroeg me af of er ook andere AD’s zijn (Panerai, Omega). Procentueel wordt het dan nogal interessant, en, zoals je zegt, geen “gedoe”…

Ben er zelf ooit geweest en aldaar zag ik eigenlijk weinig juweliers met dergelijke hoogwaardige klokken. Als je op Chrono kijkt dan denk ik dat het veelal kleinere aanbieders zijn?

Bekende merken zitten er zat maar wat ik hoorde loonde het bijna niet de moeite voor een Rolex aan te kopen bij de plaatselijke AD daar.
Kwam op het zelfde neer bij de grijze dealers hier.
Met Omega weet ik het niet maar er zit wel een Omega AD.

Thkz, die had ik nog niet ontdekt. Over een tijdje ga ik er eens kijken, en blijkt het interessant, of de moeite, dan zal ik dat hier melden…

1 like

Ja ben benieuwd!

Die van mij heb ik in japan gekocht toen ik daar was, rond de 1000 euro goedkoper dan hier in nederland , hier rond de 2200euro voor de zelfde ,scheelt toch wat . :grinning:
Het onderhoud laat ik bij een dealer in belgie doen is voor mij maar een km of 10 vandaar