San Martin "Cola-GMT": Rolex PAN-AM GMT hommage

Weinig bekend hier op het forum zo te zien, maar liep hier onlangs per toeval tegenaan. Het merk schijnt Chinees te zijn, maar bevindt zich in die categorie in het hogere kwaliteitsspectrum. Ook al gezien de prijzen…

Eén model viel mij direct op, deze hommage aan de Rolex PAN-AM GMT uit de 70’s (nu door Blaken opnieuw uitgebracht dacht ik).

Uurwerk: helaas geen nadere gegevens. Wel saffier glas, én een saffieren bezel (à la de Fifty Fathoms).
Verder C3 super lume, stalen geklonken band etc. …

En verder, let the pics do the talking!

Eerst de Rolex PAN-AM:

De San Martin:

Oh ja, hij komt in een plastic koffertje :joy:

cisco-bdm-role-must-resist

2 likes

Hommage, rip-off, het zit dicht bij elkaar denk ik. De fantasie van de producent is ver te zoeken in ieder geval.

1 like

Ik zou er totaal geen probleem mee hebben…om deze te laten liggen.

6 likes

+1

2 likes

Is er ook een dislike knop? :wink:

Nee.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het idee leuk, maar de afwerking van die kast :nauseated_face:

jpg2

En let op, nu een Squale van pakweg 400 euro:

Ver bij wegsturen dus :+1:

2 likes

WOW! Een soort van ‘gilt chapter ring’ met een subtiel 1680 look-a-like rood lijntje tekst op de wijzerplaat, een soort van 6542 bezeltje [zoek maar even op wat die tegenwoordig opbrengen!] én met heel erg mooi patina: Zou het Radium zijn? En die band, een strakke 7206. Lekker hoor. Oh enne, ‘Precision’… ik zeg: DOEN!

Dus. :sunglasses:

2 likes

Dan toch beter dit

http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?t=63709

Da’s vintage. Moet een beetje de look van een gladgepolijste kast weerspiegelen. Aardig gelukt toch? :rofl: :joy:

Die Chinezen slaan kennelijk geen detail over! Hoewel?

2 likes

Dat faux patin kleurtje geel, niet om aan te gluren.
Een Dremel-geslepen kast en de bezel lijnt niet uit.

2 likes

Die gele uurmarkers vind ik afzichtelijk…

Mwoahhhhhhh, vanuit singapore met btw en kosten inklaren kom je boven de eur. 600,- en dus 50% meer :grin:.

Desalniettemin wel een prima afgewerkt horloge voor dat geld, mooie strakke kast (ze kunnen het wel die Chinezen), ETA’tje erin!
Zwitsers/Italiaans merkje met historie erop en klaar!

afbeelding

1 like

Haha ik bedoelde ook tweedehands, hij kost volgens mij nieuw $570,-

Maar dat verschil in afwerking is wel zichtbaar lijkt me.

1 like

1 like

Onding om te zien, prutswerk.

Maar, GMT-master, mogen ze dat op de plaat zetten?

Dit mag toch zelfs geen hommage heten? Of noemen we het een kopie als het te goed is gelukt :thinking:

Binnenkort ook in jouw collectie te vinden dus…:wink:

1 like

Ik zie het al, die 25 likes voor een “Good topic” ga ik deze keer niet halen. :laughing:

Gelukkig heb ik ook nog een topic klaarliggen over mijn Daniel Wellington collectie! :crazy_face:

2 likes

Wie heeft een pic van de Steinhart forum ltd? Dat was toch ook een PAN homage?