Sandoz slimline

Onlangs heb ik bij mijn opa’s spullen een horloge gevonden van het merk Sandoz.
Op de wijzerplaat staat Sandoz slimline. Het uurwerk loopt prima , alleen de secondewijzer loopt tegen de uurwijzer aan en dan staat het weer stil. Ik vind het een mooi horloge en zou graag wat meer info hierover willen krijgen , ook met de vraag of het de moeite loont om het weer in orde te

laten maken. Onder het anker staat een nummer nl. 7030. en de tekst op het uurwerk is op de foto duidelijk te zien.

1 like

Ik heb er geen verstand van.
Maar Welkom hier bij HF !

Als hij van je opa is geweest dan bewaar je hem toch? Waarde is nihil en de kosten van de service haal je er nooit en te nimmer uit maar als hij van mijn opa was geweest had ik hem in ere hersteld en bewaard.

1 like

Mooi aandenken aan je Opa!

1 like

Als je opa niet meer onder ons is, dan zou ik dit horloge nooit weg doen en wellicht in ere laten herstellen als aandenken aan je grootvader.

Niet iedereen heeft een fijne relatie met zijn grootouders. Dan snap ik wel dat ie weg mag.

Kan mij iemand iets meer over het horloge vertellen? Welk bouwjaar ongeveer? Om de secondewijzer iets te verbuigen moet het glas dan van de kast of kan het gehele uurwerk uitgebouwd worden?