Hallo,
Iemand enig idee welk model Seiko een goedkoop variant is voor de SARB 035?
Mvg,
Nuri
Hallo,
Iemand enig idee welk model Seiko een goedkoop variant is voor de SARB 035?
Mvg,
Nuri
Helaas. De SARB035 is zélf al een goedkope variant. Voor lagere bedragen kom je terecht in een categorie horloges waar je niet vrolijk van wordt. Gewoon even doorsparen Nuri.
Er zijn een aantal Seiko 5 modellen die net iets onder 100 euro zijn die erop lijken. Maar zoals @anon50762135EV zegt kan je beter eventjes sparen. In de sarb035 zit een hoogwaardig 6R15 uurwerk.
Ja. Die lijken net zo veel op een SARB035 als een Toyota Aygo op een Toyota Avensis lijkt.
Dat valt ook wel mee. Ze rammelen vaak wel.
Je moet die horloges niet laten vallen.
Beetje offtopic, maar wil hier toch wel op inhaken.
Zit er nu veel verschil in kwaliteit tussen de 4R36 en de 6R15?
Ja. De 4R36 is een opgeklopte 7S26. De 6R15 is een stuk hoogwaardiger.
Het betekent overigens niks voor levensduur of accuratesse. Dus voor het dagelijks gebruik hoef je het niet te doen. Puur voor je eigen beleving/gevoel tralala.
Bedankt.
In that case Sarb065 it is
Back to topic
Sowieso. Dat cursieve lettertype is veel mooier. En het is de ‘echte’ Cocktail.
Mocht je nou echt niet kunnen wachten en een Seiko met sword hands en lichte plaat willen, dan is dit het model. SNKL41. Helaas uitverkocht bij Monsterwatches, maar misschien als je Rob mailt dat hij er nog aan kan komen.
Mwah. Net als een 4r35 een opgeklopte 7s25 is is een 6r15 een opgeklopte 4r35. Het uurwerk heeft een andere balans en veer. In de 300-500 euro price range een prima uurwerk maar woorden als hoogwaardig zou ik niet willen gebruiken voor een 6r15.
dank voor de reacties, ik zal even nadenken hierover.
Haha, dat wilde ik er nog bij zetten: ‘al zullen mensen beweren dat…’
Mooi werk
Als het echt alleen om het uiterlijk gaat, is een seiko 5 prima denk ik. Maar als je het je financieel kan veroorloven, zou ik inderdaad zoals Candide aangeeft, toch sparen voor een SARB035. Is een icoon met een goed uurwerk. Ben zelf op zoek naar een goed onderhouden SARB033, dus mocht iemand er een bezitten of zien, dan hoor ik het graag! Succes!
Gewoon nieuw kopen.
Sorry ik heb het net geedit; bedoelde een SARB033 en die zijn niet zo snel Nieuw te vinden. Je hebt een paar sites buiten de EU, maar zie er een beetje tegenop om import belasting te betalen.
Waarom moeten ze nou die GS op dezelde site plaatsen?! Een Spring Drive is toch wel mijn grail watch op lange termijn. Naast de Rolex GMT Master 2.
Bedankt voor de tip!