SARB033, band tool & springbars nodig. Welke?

Ik wil nog een paar bandjes bijbestellen voor mijn SARB033.

Maar dan heb ik eerst een tool nodig zodat ik zelf gemakkelijk mijn bandjes kan wisselen. Ik weet dat een aantal van jullie dit ook met een aardappelmes kunnen, maar aangezien ik niet zo handig ben, dacht ik een Bergeon tool te kopen.

Iemand al ervaring met de volgende site: http://www.watch-tool.de?

Van Bergeon heeft men twee veel terugkomende tools de 6767-S en de 6767-F.
Ik vermoed dat ik voor mijn SARB de fijne nodig heb, dus de 6767-F. Klopt dit? Deze heeft een vorkje met een breedte van 1 mm.

Het is wel raar dat deze op de site staat onder “KL 6767” maar als je dan de foto ziet, dan is het duidelijk dat het over de 6767-F gaat.

Welke springbars kan ik ook best voor mijn SARB kopen?
Ah ja, ik vermoed dat de breedte van mijn band 20 mm is.Klopt dit?

Op die site zie ik de volgende soort springbars:

• ROYAL spring bars, 1.5mm diameter
  • strong spring bars OFFICIAL GENEVA 1.8 INOX

Of misschien nog andere van op hun site?

Welke kan ik best nemen?

Ik zou als ik jou was gewoon eentje bestellen en meteen die andere maten vorkjes meebestellen.

Het is namelijk een schroef systeem waarmee je de uiteinden kunt wisselen.

Maar welke heb ik zeker nodig? Voor mijn SARB waarschijnlijk die van 1 mm?

Welke springbars zou ik best kopen?

Band is 20mm. 1.5 mm springbars zou ik kiezen, want die passen makkelijker in de wat nettere en dunnere bandjes die je waarschijnlijk op de SARB zal dragen. Ik heb drie maten vorkjes en kan met alle drie pushpinnetjes losmaken. Kwestie van even proberen. Een 1mm zou ik van vermoeden dat ie het beste werkt ja.

Maar moest ik er een NATO strap opzetten dan kan ik er misschien beter van 1.8 mm opzetten?

Lijkt me wel beter ja.

Bergeon 6767 f is prima en 1.5 en 1 mm vorkje bestellen.
Watchtool is ook betrouwbare site dus kun je gerust bestellen.

Je kan gewoon dezelfde pushpins/springbars gebruiken. Vooral als t horloge nog nieuw is. Zelf heb ik ook de 6767f en gebruik m al ruim 10 jaar heel regelmatig.

Plak je je horloge dan af met een speciale tape? Ik was aan het denken om van die “verftape” te gebruiken.

Ik denk dat ik dan wel de Bergeon 6767 VAR ga nemen, deze heeft een vorkje van 1mm en 3mm.

@marcelv : ik heb voor Bergeon nergens een vorkje van 1,5 gezien

Ja sorry mijn fout is de combinatie van 1 mm en 3 mm heb ik zelf ook prima set.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.