Sarb033: ben ik me nou aan het aanstellen?

Dag beste forumleden

Ik kocht zojuist een Seiko sarb033. Hoewel ik helemaal verliefd ben op het uurwerk, stoor ik me mateloos aan de afstand tussen de eerste schakels van de originele band:


Bestaat er bv. een schakeltje die dit oplost? Ben ook van plan om de kirkstead van geckota aan te schaffen. Zijn er dan dingen waarmee ik rekening moet houden?

Help! :pray::smile:

Dat is gewoon om ervoor te zorgen dat hij vrij kan bewegen zonder krasjes achter te laten op de endlinks of vice versa. Ik stoor me er persoonlijk meer aan dat de endlinks niet 3D zijn, waardoor je zo’n raar stuk kast ziet.
image

4 likes

Je kunt altijd bij strapcode een andere band bestellen…

1 like

De Sarb 033 is een heel prima horloge, met de band als zwakke punt.

Voor het geld vind je weinig beters denk ik. Maar goed, je kan altijd een heel ander horloge kopen.

1 like

De ruimte tussen de schakels vallen (mij in ieder geval) niet meer op zodra het het horloge om de pols zit. Maar de ruimte tussen de clasp en bracelet had ik toch graag een stuk kleiner gehad

7 likes

Mooi leder bandje erom, heeft ook nog meer stijl, ik persoonlijk vind staal meer voor duikers.

4 likes

Zo, heb je er weer 3 problemen bij :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vind dat strapcode vaak wel mooi sluit! Misschien een optie?

9 likes

De Strapcode jubilee was mooi voor de afwisseling dacht ik. Maar eenmaal een Sarb035 met strapcode jubilee meteen weer eraf gehaald. De schakels waren 1,5x zo grof als de jubilee schakels van de SKX Strapcode jubilee. Echt geen gezicht…

1 like

Ik vind het hoe dan ook lastig om door de bomen het bos nog te zien. Strapcode lijkt vrij duur te zijn voor de kwaliteit die je krijgt (op youtube zijn een aantal reviewers niet zo tevreden). Voorlopig neig ik naar de Kirkstead van watchgecko en dan pik ik ergens anders nog wel eens iets moois op in leder.

Zijn er toevallig nog aanbevelingen van andere merken die voor de sarb een leuke oyster voorzien?

Nou tegenwoordig koop je bijna een SARX voor dit geld.

Er staat een SARB op MP met de vraagprijs van 600 euro :joy::joy:

1 like

Dit dus!

Ik heb een president van uncle Seiko gekocht, maar die sluiting is weer enorm rammelig…

Koop je een president bracelet :sunglasses::+1:

1 like

Mee eens. Echter is een sarx voor velen gewoon net wat te groot, inclusief voor mijzelf. Daarom heb ik liever een SARB. 600 is geen slechte prijs (zolang je er dan 2 voor krijgt :slight_smile:)

2 likes

Je stelt je niet aan. De band is op meerdere punten zeer matig te noemen. De klok zelf is top. In ieder geval genoeg opties. Ik heb hem op leer.

1 like

Ik moet me er helaas bij aansluiten… Ik heb een Strapcode jubilee gehad voor mijn SKX013 maar heb hem na een uur alweer vervangen voor de standaard Seiko jubilee. De band en de schakels zijn mooi en ook de end-links paste perfect, maar de sluiting is echt waardeloos. Sluit niet prettig, blijft ruimte over, etc. Dan duizend keer liever het pressed-metal van een Seiko sluiting.

1 like

De band is wellicht geen GS materiaal en in vergelijking tot het horloge (dat gewoon extreme value for money is) vrij matig. Niettemin draagt hij lekker en past hij er qua grootte van de schakels en het doorlopende polished randje, prima bij.
Ik heb er geen last van.
Hoewel de SARB het prima doet op vrijwel alle (leren) banden, werkt hij voor mij ook uitstekend op staal.
Draag hem vaak naar kantoor en is dan - als je van stalen banden houdt - een prachtig en elegant horloge.

5 likes

Nog wat zitten lezen en besloten om wat leren bandjes op te pikken en tegelijk ook een andere clasp te zoeken voor de originele band. Enerzijds omdat de originele band met die clasp niet 100% past, maar zeker ook omwille van het esthetische (dat gapende gat).

Iemand een idee welke clasps goed passen bij de band en waar ik deze best kan bestellen?

Gezien het aantal seikoliefhebbers lijkt dit forum mijn ideale hulplijn te zijn voor al mijn ‘sarb-zorgen’ :ok_hand::joy:

Draag ‘m altijd op leer, erg fijn en mooi (vind ik) :slight_smile:

2 likes

Je kunt met je duim doordrukken voor een tweede click. Dan zit-ie goed!