Ik heb nooit de originele metalen horlogeband van mijn SARB033 gedragen omdat ik deze kwalitief minder vind.
Tot nu toe verschillende lederen bandjes.
Weet iemand of het mogelijk is aan een betere passende metalen horlogeband te geraken?
Ik heb nooit de originele metalen horlogeband van mijn SARB033 gedragen omdat ik deze kwalitief minder vind.
Tot nu toe verschillende lederen bandjes.
Weet iemand of het mogelijk is aan een betere passende metalen horlogeband te geraken?
Er worden op WUS wel threads geschreven over de Jubilee van een SKX013 horloge, maar eerlijk gezegd vind ik alle foto’s op dat gebied er oerlelijk uit zien.
Gegeven de moeite die het kost om het metaal ook te verwijderen als het er eenmaal om zit, vermijd ik niet-leren bandjes als de pest op die SARB van mij. De end-links nopen niet tot makkelijk verwijderen van de band.
Trouwens raar dat je die band niks vind, want in dat prijs segment is het een van de nettere bracelets die Seiko überhaupt aanbiedt.
Ik heb online nog niet een geschikt passende upgrade gevonden. De bracelet van de SARB033/035 is gewoon aardig op niveau voor het horloge. Misschien wat dunner dan van zeg een 1500 euro duikhorloge, maar dat past ook wel bij het gewicht en de 38mm van de SARB. En de prijs. Hij is prima op schaal qua dikte en gewicht vind ik. Er zit nauwelijks rek op, en ik vergelijk het net even: wel iets meer rek dan op de Damasko, maar minder dan op de Solid Oyster om mijn SKX007. Ik kijk onder een horlogemakersloep, ik lees wel eens dat de brushing af zou wijken van die van de lugs. Het verschil is met inspanning zichtbaar ja, maar totaal te verwaarlozen.
Blijft over:
A de passing, er zijn maar 2 microadjustments. Als hij niet 100% past is het behelpen. Ik heb zelf geluk, hij past perfect en ik ben daar niet snel tevreden over.
B de sluiting laat een veel te grote kier zien. Ik zou er absoluut wel een andere sluiting op willen, mits de passing goed blijft. Gezien het laatste heb ik geen zin om te experimenteren eigenlijk.
SARX033/035 heeft een duidelijk fraaiere bracelet, maar geen idee of dat past. En ook niet of het staat.
Ik zou zeggen, kijk eens of je een goede passing krijgt en draag hem een tijdje.
Die is wel minder comfortabel.
Nee dat past niet.
Dat, dus.
Bij mij ook het geval. De bracelet van de SDGM001 is net even een slag mooier dan die van de SARB033, en ik heb ook een mooie stalen Shark Mesh van Squale met 20mm aanzet, maar geen van die dingen is zo comfortabel als die bracelet van die SARB033.
Het is het enige metaal wat bij mij wel eens weken op een horloge heeft gezeten.
Persoonlijk vind ik de bracelet van de sarx033 wel heel comfortabel ! En sluit bij mij perfect aan.
Wat is je BMI?
Euh, perfect binnen de normen
Ik heb dit recent gedaan met mijn SARB035, zie onderstaande. Ik heb dan wel de originele endlinks gebruikt zoals ook veel op WUS werd gedaan.
Ik vind het netjes, maar het rammelt wel (ik ben knappe oysterbanden gewend).
Ik heb de SARX033, de bijbehorende stalenband vind ik echt top.